English

از ۲۲ دی‌؛

نمایشگاه نقاشی عنصر پنجم برگزار می شود

نمایشگاه نقاشی عنصر پنجم از ۲۲ دی‌ در گالری ژاله آغاز می شود.

نمایشگاه نقاشی عنصر پنجم برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج، گالری ژاله در آستانه یک‌سالگی خود میزبان نقاشی‌های رها شرفی و عاطفه محمدپور می‌شود؛ این نمایشگاه ۲۲ دی‌ کار خود را آغاز می‌کند.

در «عنصر پنجم» ۱۰ اثر آبستره در ابعادی نسبتا بزرگ به نمایش درمی‌آید که هر کدام به دنبال بیان تصویری انتزاعی از یکی از عناصر اصلی آب، خاک، آتش و باد و عنصر پنجمی به نام فضاست که این عنصر پنجم تلقی و ساخته ذهن هنرمندان این نمایشگاه است.

رها شرفی درباره آثار این نمایشگاه گفت: من بر خلاف آثار این نمایشگاه، بیشتر رویکردی فیگوراتیو در نقاشی را دنبال می‌کنم و فضای آثار من بیشتر هایپررئالیستی است. حتی در نمایشگاه گذشته من که در گالری «۲۶» بود نیز همه فیگورها هایپر بودند.

او ادامه داد: عاطفه محمدپور بیشتر آثارش انتزاعی است و ما در گذشته و در جریان کارگاه‌هایی با یکدیگر کار آبستره انجام دادیم و این موجب شد که شناخت دقیق‌تری از کار یکدیگر به دست بیاوریم.

این هنرمند نقاش درباره موضوع و نام این نمایشگاه گفت: ما در کنار آب، خاک، باد و آتش که چهار عنصر حیاتی هستند و شکلی اسطوره‌ای دارند به عنصر دیگری فکر کردیم که همان فضاست. این فضا صرفا در معنای فیزیکی آن به کار گرفته نشده است اما آن را هم در بر می‌گیرد.

شرفی گفت: این عنصر پنجم که فضا نام دارد می‌تواند برای هرکسی به یک شکل معنا شود. هم می‌تواند به واقع فضای کهکشانی باشد، هم می‌تواند گپی باشد که میان دو نفر صورت می‌گیرد تا چیزی را در آن تعریف کنند. در نهایت ما به جایگاهی اندیشیدیم که هر کسی می‌تواند ذهنیت خودش را در آن تعریف کند؛ این بیان می‌تواند آزادانه باشد و این فاقد هر گونه حصار و مرز است.

عاطفه محمدپور هم درباره موضوع این نمایشگاه گفت: من معتقد هستم که عنصر پنجم امری است که به واسطه آن دیگر عناصر باستانی و تاریخی شکل گرفته است یا بهتر بگویم به چهار عنصر دیگر شکل می‌دهد.

او ادامه داد: نقاشی آبستره نوعی احساس و خیال و رویای توامان است و اگر به فضای آثار من نگاه کنید فضا را به گونه‌ای نشان داده‌ام که در رویاهایم وجود دارد. فضا در رویاهای من همان کائنات و کهکشان است و انرژی‌ای که انسان‌ها می‌توانند از کائنات داشته باشند.

این هنرمند نقاش درباره نحوه همکاریشان در قالب یک دوئت در این نمایشگاه گفت: علی‌رغم تفاوت‌هایی که در شکل کاری ما وجود داشت احساس کردیم فکرها و ذهنیت‌های مشترکی داریم که می‌توانیم درباره آن‌ها بحث کنیم و حرف بزنیم و این صحبت کردن‌ها آرام آرام به پروسه عمل رسید و ما کارمان را آغاز کردیم. در طول این پروسه ما با یکدیگر صحبت می‌کردیم و وقتی ۵۰ درصد از کارهایمان تکمیل می‌شد آثار را به یکدیگر نشان می‌دادیم و همین سخن گفتن درباره آثار به کار ما مسیر می‌داد.

محمدپور گفت: این نکته مهم بود که ما ضمن ارائه یک فضای مشترک از لحاظ بصری، امضا، لحن و سبک ویژه خود را نیز ارائه کنیم  و بعد از این که ۷۰ درصد آثار پیش رفت و ما درباره آن‌ها با یکدیگر صحبت کردیم به دنبال ریزه‌کارهایی رفتیم که به لحاظ تکنیکی و ساخت برای ما اهمیت داشت.  

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه همه روزه  از ۲۲ دی تا دوم بهمن از ساعت ۱۴ تا ۱۶ به خیابان ایرانشهر، کوچه نوشهر،  پلاک ۳، گالری ژاله مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه