English

نجفی در بازدید از خانه هنرمندان ایران:

شهرداری هیچ علاقه ای به دخالت در کار خانه هنرمندان ایران ندارد

شهردار تهران، با حضور در خانه هنرمندان ایران گفت: شهرداری هیچ علاقه ای به دخالت در کار خانه هنرمندان ایران ندارد. ما خودمان را تسهیل‌گر فعالیت های فرهنگی و اجتماعی می دانیم نه تصدی گر. ما دلمان می‌خواهد فضایی ایجاد کنیم که به نفع شهروندان باشد.

شهرداری هیچ علاقه ای به دخالت در کار خانه هنرمندان ایران ندارد

به گزارش خبرگزاری موج، صبح امروز، محمد علی نجفی شهردار تهران، با حضور در خانه هنرمندان ایران، از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.

علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد و مجید رجبی معمار رئیس خانه هنرمندان، نجفی را همراهی می کنند.

وی  در این بازدید صبحگاهی، ابتدا از تماشاخانه استاد سمندریان بازدید کرد و در جریان ساز و کار آن قرار گرفت. نجفی در ادامه از سالن ناظرزاده کرمانی و سالن‌های ایرانشهر بازدید کرد.

در این بازدید رجبی معمار ابراز امیدواری کرد سالن های تئاتری در تپه های عباس آباد ایجاد شود.

بعد از بازدید از مجموعه ایرانشهر، شهردار تهران ابتدا از گالری ممیز و سپس گالری زمستان بازدید و از عکس های نمایشگاه «۱۰ روز با عکاسان» نیز دیدن کرد.

رحبی معمار: خانه هنرمندان غیرسیاسی و مستقل اداره می‌شود

در این دیدار، رجبی معمار رئیس خانه هنرمندان ایران گفت: خانه هنرمندان محل تعامل، همسویی، هماهنگی و ترکیب توانمندی انجمن‌های فرهنگی است. بالغ بر ۱۴ کانون تخصصی در این مجموعه فعال هستند.

وی افزود: این مجموعه منحصر به فرد، غیرسیاسی و مستقل اداره می‌شود و مربوط به آحاد مردم است. در واقع مانند یک نهاد صنفی است. ما این اواخر، هفته فیلم آلمان، برزیل، فیلم سازان زن ایران و فرانسه را داشتیم و بیشتر سفیران در این مجموعه رفت و آمد دارند.

قرار است شهردار تهران در میان اهالی فرهنگ و هنر سخنرانی کند.

شهردار تهران: هرچه اداره یک مکان فرهنگی مستقل‌تر باشد، خدمت رسانی بهتر می‌شود

در ادامه این بازدید، نجفی شهردار تهران با تمجید از فعالیت این مکان فرهنگی گفت: تأسیس خانه هنرمندان یکی از موثرترین و بهترین کارهایی است که در دوران گذشته شهرداری تهران انجام شد.

وی افزود: خوشبختانه این مکان فرهنگی توانسته با وجود تحولات مدیریتی، همچنان استقلال خود را به عنوان یک نهاد صنفی حفظ کند. من معتقدم هرچه اداره یک مکان فرهنگی مستقل تر باشد، خدمت رسانی بهتر می‌شود.

تهران، بدون هنر نمی‌تواند شهر بالنده ای شود

نجفی تاکید کرد: شهری مثل تهران، بدون هنر نمی‌تواند شهر بالنده ای شود. خانه هنرمندان جای بسیار بزرگی است. قطعا نقاط قوت و ضعفی وجود دارد؛ اما یکی از نکات مثبت آن اساس نامه و سیستم مدیریت است. با ارزیابی شهرداری تهران و شورای عالی مدیریت، رجبی معمار مورد تایید بوده و ما هم خواستیم که مسئولیتشان را ادامه دهند.

باید شورای عالی خانه هنرمندان فعال باشد

وی بیان کرد: باید شورای عالی خانه هنرمندان فعال باشد. از همه شما می‌خواهم که نقش شورای عالی هنرمندان را جدی بگیرید. باید شورای عالی هنرمندان تشکیل شود و سیاست ها و نظرات را دنبال کند.

شهردار تهران اظهار داشت: ارتباط با مراکز فرهنگی بین المللی دنیا مهم است و ما هم از این جریان حمایت می‌کنیم. باید هرچه بیشتر بر بعد بین المللی خانه هنرمندان تاکید کنیم. خانه هنرمندان باید نقطه اتصالی بین بخش خصوصی و دولتی باشد. 

وی با تاکید بر نقش مهم خانه هنرمندان در حمایت از این قشر گفت: بیشتر هنرمندان آثار قابل قبول دارند؛ اما محلی برای عرضه ندارند. باید شرایطی را ایجاد کنیم که هنرمندان فضایی برای عرضه کارهای خود داشته باشند.

نجفی با اشاره به لزوم فعالیت مستقل خانه هنرمندان تصریح کرد: شهرداری هیچ علاقه ای به دخالت در کار خانه هنرمندان ایران ندارد. ما خودمان را تسهیل‌گر فعالیت های فرهنگی و اجتماعی می دانیم نه تصدی گر. ما دلمان می‌خواهد فضایی ایجاد کنیم که به نفع شهروندان باشد. بنابراین درباره اداره خانه هنرمندان که خود همیشه یک مجموعه مستقل بوده است، شهرداری هیچ دخالتی ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه