English

مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

مقوله وحدت و همزیستی مذاهب اسلامی را بسیار مهم می‌شماریم

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: خارج شدن از محدوده وحدت چه از جانب اهل تشیع و چه از جانب اهل سنت، امری اشتباه است.

مقوله وحدت و همزیستی مذاهب اسلامی را بسیار مهم می‌شماریم

به گزارش خبرگزاری موج، آیت‌الله علیرضا اعرافی سه‌شنبه شب (14 آذر) در دیدار با جمعی از روحانیون حوزه‌های علمیه استان هرمزگان اظهار کرد: مقوله وحدت و همزیستی مذاهب اسلامی را بسیار مهم می‌شماریم و به تعامل و وحدت شیعه و سنی باور داریم.

وی با بیان اینکه کج‌فهمی است که عده‌ای فکر کنند وحدت اسلامی از روی ظاهرکاری است، خاطرنشان کرد: از اولیای خود فراگرفتیم که از وحدت و همبستگی اسلامی دفاع کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر اینکه مقوله وحدت، ریشه در عمق جان ما دارد و از آن عدول نمی‌کنیم، اضافه کرد: خارج شدن از محدوده وحدت چه از جانب اهل تشیع و چه از جانب اهل سنت، امری اشتباه است.

وی ادامه داد: هویت حوزه‌ای عناصری دارد که در متن حوزه در روز اول طلبگی باید وجود داشته باشد.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه دشمنان، روحانیت، مرجعیت و ولایت را مورد هدف قرار داده‌اند چون به اهمیت آن واقف هستند، تصریح کرد: نگاه کیفی و عزم جدی می‌تواند آثار بزرگی به‌جا بگذارد.

وی با اشاره به اینکه طلاب حوزه باید آینده‌نگر و بلند اندیشه باشند، اظهار کرد: حوزه باید در تراز انقلاب، پیش رو و به‌روز باشد و طلاب باید انقلابی، شجاع و حکیم باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پایان گفت: تولیدات علمی حوزه برای قرن‌ها مرجع علمی دانشمندان بزرگ جهان بوده و ازاین‌جهت ما حق بزرگ در تمدن بشر داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه