English

آیت‌الله اراکی:

امروز جامعه بشر و تمدن غرب به بن‌بست رسیده است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه بدون تردید، آینده جهان از آنِ اسلام است گفت: امروز جامعه بشر و تمدن غرب به بن‌بست رسیده و دانشگاه مذاهب اسلامی در آینده نقش بسیار عظیمی در جریانِ تمدن‌ساز اسلام نوین ایفا خواهد کرد.

امروز جامعه بشر و تمدن غرب به بن‌بست رسیده است

به گزارش خبرگزاری موج، مراسم جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی چهارشنبه‌شب (8 آذر ماه) با حضور آیت‌الله‌ محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و ریاست هیئت امنای دانشگاه مذاهب اسلامی و با استقبال و مشارکت دانش‌آموختگان و دانشجویان شیعه و سنی داخلی و خارجی در سالن شهید ماموستا شیخ‌الاسلام برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله اراکی گفت: ما گوهر گرانبهایی به نام اسلام عزیز در اختیار داریم که هیچ گوهر و آفریده‌ای در این جهان نافع‌تر، شیرین‌تر و ارزشمندتر از این دین، معارف ناب آن، اهل بیت او قرآن او نیست، اما چون ما در کنار سرچشمه هستیم، گاهی ارزش آن را نمی‌دانیم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که بدون تردید آینده جهان از آنِ اسلام است، گفت: قطعا این چند سال آینده، متفکرین، اندیشمندان و دانشمندان و اساتید دانشگاه‌ها و مراکز علمی غرب دست نیاز به سوی ما و شما در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها دراز خواهند کرد تا اندیشه‌های اسلامی را جویا شوند و بیاموزند.

وی افزود: امروز جامعه بشر و تمدن غرب به بن‌بست رسیده و تمدن غرب محصولاتی که از خود به جای گذاشته بشر را ناامید کرده است، زیرا محصول آن چند جنگ بزرگ جهانی، کشتار و خونریزی است که هنوز هم با حمایت و توطئه آنها در نقاط مختلف در حال پیاده شدن است.

آیت‌الله اراکی با اشاره با سفر چند ماه پیش خود به کشور برزیل و تلاش و تبلیغات سوء صهیونیست‌ها علیه این سفر، اظهار داشت: علیرغم تلاش‌ها و تبلیغات منفی آنها، ما دیدیم که جامعه برزیل چقدر با ما همراه است و آنها تشنه اسلام و کسب و دریافت معارفی هستند که دست ما و شماست.

وی گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی در آینده نقش بسیار عظیمی در جریان تمدن‌ساز اسلام نوین ایفا خواهد کرد و امروز می‌بینیم که این اقبال به سوی دانشگاه مذاهب آغاز شده و در سال‌های آتی چندین برابر خواهد شد و قطعا ما باید در آینده در اندیشه توسعه فضای دانشگاهی و آموزشی آن در داخل و حتی خارج از کشور باشیم.

وی با توصیه به آموزش زبان‌های خارجه به دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی به عنوان ابزار مهمی برای ارتباط با دنیا و انتقال معارف اسلامی را یک ضرورت عنوان کرد و اظهار کرد: متاسفانه یکی از مشکلات ما این است که زبان را نمی‌دانیم و یا اگر می‌دانیم، با اندیشه‌های اسلامی بیگانه بودیم و یا با ژرفای آن به خوبی آشنا نبود و یا با سبک عرضه آن نا آشنا هستیم؛ بنابراین اگر این معارف ناب را به خوبی عرضه کنیم آینده تفکر بشر در دست ماست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه