English

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری نمایشگاه مطبوعات:

تئاتر هنری است که به حمایت های دولتی نیاز دارد/ امسال به جشنواره فیلم فجر نگاه ویژه خواهد شد

وزیر ارشاد در نمایشگاه مطبوعات گفت: همه می دانند تئاتر هنری است که حمایت های دولتی لازم دارد در عین حال اقتصاد تئاتر به عنوان اقتصاد خصوصی باید صورت گیرد اما حمایت های بالاسری وجود دارد.

تئاتر هنری است که به حمایت های دولتی نیاز دارد/ امسال به جشنواره فیلم فجر نگاه ویژه خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری نمایشگاه مطبوعات در ارتباط با این نمایشگاه گفت: ضیافت اهالی رسانه در نمایشگاه مطبوعات باشکوه است چرا که رسانه خط ارتباط رسانه با رسانه و رسانه با مردم است.

کمک به فرهنگ کاهش دهنده مسائل اجتماعی

وی در ارتباط با وضعیت تئاتر گفت: طی ۴ سال گذشته اتفاقاتی برای افزایش بودجه تئاتر رخ داد اما پویش جریان تئاتر در کشور به طور عام و در پایتخت به طور خاص  با برخی تکاپوها هماهنگی نمی کند. همه می دانند تئاتر هنری است که حمایت های دولتی لازم دارد در عین حال اقتصاد تئاتر به عنوان اقتصاد خصوصی باید صورت گیرد اما حمایت های بالاسری وجود دارد.

وزیر ارشاد در نمایشگاه مطبوعات در خصوص مسائل مربوط به حوزه تئاتر کشور گفت: بخش خصوصی سالن های کوچکی در تهران طراحی کرده اما انتظار داریم این سالن ها در شهرستان ها ساخته شود.

وی ادامه داد: تئاتر شهر و پاره ای از سالن های قدیمی تئاتر نوستالژی هنر است که زیر ساخت های آن ها باید نوسازی شود. امیدواریم با بودجه سال ۹۷ کمک هایی برای ساخت سالن های جدید تئاتر دریافت کنیم. مصرف فرهنگ و هنر کم از نان روزانه ندارد. کمک به فرهنگ کاهش دهنده مسائل اجتماعی است.

سید عباس صالحی در ارتباط با نمایشگاه کتاب گفت: پس از نمایشگاه کتاب تهران به دنبال برنامه ریزی آغاز نمایشگاه آینده بودیم. شرایط انتخابات و نقل و انتقال در وزارتخانه و شرایط بنده باعث شد گفتگو ها به تاخیر بیفتد و در آخر شورای سیاست گذاری برای نمایشگاه کتاب باید شکل بگیرد منتظر هستیم تا با مشخص شدن معاون امور فرهنگی و رئیس نمایشگاه کتاب تهران شورای سیاست گذاری شکل بگیرد. به زودی این شورا معرفی خواهد شد و مسیر نمایشگاه کتاب تهران در سال ۹۷ مشخص می شود.

وزیر ارشاد افزود: برای انتخاب مکان نمایشگاه کتاب تهران با شهرداری مکاتباتی انجام شده و آن ها هم در حال پیگیری هستند؛ بنده شخصا با آقای نجفی شهردار تهران گفتگوهایی داشته ام. البته شرایط استقرار معاونت های شهرداری باید به تثبیت برسد.

جشنواره فیلم فجر جشنواره ای ملی است

صالحی در ارتباط با جشنواره فیلم فجر گفت: نگاه ما در جشنواره فیلم فجر این است که هزینه ها را کاهش و بهره وری را افزایش دهیم. فیلم فجر جشنواره ملی است و امسال به آن نگاه ویژه خواهد شد.

وزیر ارشاد در ارتباط با حواشی فرهنگستان های هنر و ادب گفت: اکثر فرهنگستان ها مستقل از ارشاد اداره می شوند. بنابراین ارشاد ورود مستقیم  به آن نداشته است و امیدوارم حاشیه های فرهنگستان هنر و ادب کاهش یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد

وی ادامه داد: رویکرد استانی وزارت ارشاد تدوین شده و تا چند ماه دیگر نهایی می شود. در سفر به استان ها تفاهم فرهنگی وزارت ارشاد با استان ها را خواهیم داشت تا نقشه راه با توجه به ظرفیت ها و آمایش استان هاترسیم شود.

صالحی افزود: گاهی فشار رسانه ای در حوزه بهداشت و مدرسه ها کمک کرد تا مراکز نا مناسب برای خدمات بهداشتی و آموزشی معرفی شوند. وزارت ارشاد  هم این نگاه رسانه ای را می طلبد تا این شرایط عریان تر شود.  نگاه رسانه گاه و بیگاه تاثیر خود را گذاشته که باید در ادارات کل ارشاد استان ها به کار گرفته شود. رویکرد من استانی است و باید ادارات شهرستان ها را امیدوار تر کنیم و آن ها را در شهر خودشان نگه داری کنیم تا به استان های خود خدمت کنند.

وزیر ارشاد در رابطه با لایحه سازمان نظام رسانه ای گفت:لایحه سازمان نظام رسانه ای وارد صحن اصلی دولت شده و پیش از این در کمیسیون های تخصصی دولت بررسی شده است. این لایحه در سایت بارگذاری شده و رسانه ای ها هم می توانند ببینند. طبیعی است نقطه نظرات رسانه ای ها به کمک ما خواهد آمد.  رویکرد این لایحه رویکرد عام دولت در ایجاد صنف بوده و باید تصدی گری دولت را به حداقل برسانیم.

صالحی با اشاره به توریست ادبی گفت: در سند فرهنگی هر استان نوع جشنواره ها و حرکات عمومی هنر و فرهنگ را تدوین خواهیم کرد. باید نوع رویدادهای استان در سطح منطقه ای و ملی طراحی شود. یکی از ایده های ما در کنار گردشگری عمومی و مذهبی، ایجاد گردشگری ادبی است. ایران می تواند برای توریسم داخلی و خارجی گردشگری ادبی ایجاد کند. 

وی ادامه داد: بخش های فرهنگی جذابی در ایران وجود دارد که می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. قدم هایی در این زمینه برداشته ایم که هم با سازمان میراث فرهنگی و ادارات کل استانی در سند فرهنگی استانی به بحث گذاشته می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد در ارتباط با حواشی موجود در اجرای کنسرت در شهر های مختلف گفت: گفتگوهایی در رابطه با برگزاری اجراهای زنده و صحنه ای موسیقی در استان ها وجود دارد؛ طی دوماه گذشته این گفتگو ها انجام شده و امیدواریم در حوزه فیلم، کتاب، تئاتر و موسیقی شاهد این باشیم که فضای کشور با یک قانون اداره شود و بدون دغدغه های قانونی مسیر اتفاقات هنری موسیقی را دنبال و اجرا کنیم.

صالحی افزود: امیدواریم در حوزه فیلم، کتاب، تئاتر و موسیقی شاهد این باشیم که فضای کشور با یک قانون اداره شود و بدون دغدغه های قانونی مسیر اتفاقات هنری موسیقی را دنبال و اجرا کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه