English

رونمایی از مستند پول و پورن با موضوع قاچاق دختران ایرانی

مراسم رونمایی از مستند «پول و پورن» با موضوع قاچاق دختران ایرانی سه شنبه 18 مهرماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

رونمایی از مستند پول و پورن با موضوع قاچاق دختران ایرانی

به گزارش خبرگزاری موج، مراسم رونمایی از مستند «پول و پورن» با موضوع قاچاق دختران ایرانی با حضور عوامل فیلم و سخنرانی حسن عباسی سه شنبه 18 مهرماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

محسن یزدی مدیر بخش مستند حوزه هنری در ابتدای مراسم با بیان اینکه "ورود به مسائلی از این دست مشکلات خاص خودش را دارد" گفت: ما مرتب بحث می‌کردیم که آیا نشان دادن این مسال خوب است؟! ورود به این بحث‌ها مانند شمشیر دو لبه است که گفتنش لازم است و از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در ادامه افزود: این پروژه کار آخر ما نیست، ما می‌دانیم که این فیلم مشکلاتی داشته بنابراین منتظریم کارشناسان آن را نقد کنند و به ما بگویند. صراحت‌هایی وجود دارد که عذرخواهی می‌کنم ولی احساس ما بر این است که این نوع صراحت گاهی لازم است.

سپس حسن عباسی، فعال و تحلیلگر سیاسی به عنوان سخنران این مراسم، گفت: ما در زندگی توحیدی باید در حال هجرت از کفر به ایمان باشیم. در طبقه بندی اجتماعی افراد خنثی جامعه از همه مقصرترند. اینها هرکسی هر چیزی را بگوید می‌پذیرند و به آن عمل می‌کنند، صحبت از جنگ نرم است و جنگ نرم از همین نقاط آغاز می‌شود.

او ادامه داد: اکنون با ازدواج سفید و چهارشنبه‌های سفید و هم خانگی مواجه هستیم که این یک شکل از لیبرالیسم در حوزه اخلاق صنعت پورن است. 

عباسی با اشاره به مستند دیگری به نام «فقر و فحشا» گفت: در دهه 70، 3 فیلم مستند در همین زمینه ساخته شد. من در سال 83 نیز در ارتباط با فروش دختران هشدار دادم که از من چندین شکایت شد، همان زمان مسعود ده نمکی «فقر و فحشا» را ساخت و حالا 13 سال گذشته و پول و پورن توسط مهدی نقویان ساخته شده است.

او افزود: صنعت پورن صنعتی پولساز است. همانطور که ما در این فیلم دیدیم افرادی از این روش به زندگی بورژوازی رسیدند، این زندگی بورژوازی عامل نابودی ما است.

عباسی با انتقاد از سینمای ایران بیان کرد: جریان مرموزی به عنوان ابزورد وجود دارد؛ بخش عمده‌ای از جامعه سینمایی کشور ابزورد است؛ گویی عالم یک تکرار بیهوده است. فیلم‌هایی مانند «بی خود و بی جهت»، «هیچ»، «خوابم میاد» ابزورد ساز می‌گوید. آنها می‌گویند، آدم‌ها خاکستری هستند.

این فعال سیاسی به مستندی که در شبکه فرانسه پخش شده بود اشاره کرد و گفت: شبکه فرانسه مستندی ساخت با عنوان «پرنوکراتی»، به نوعی حاکمیت فحشا و نفسانی. این فیلم 70 دقیقه‌ای شبکه جهانی پورن و پایتخت پورن را معرفی می‌کند. با یکی از همین زنها همراه می‌شود و در این فیلم نقشه‌ای را نشان می دهد که حکومتی جهانی وجود دارد که دنیا را از این طریق حاکمیت می‌کند.

او با اشاره به اینکه مخاطب این مستند «پول و پورن» آدم های خاکستری جامعه هستند گفت: ما باید در پاتولوژی فرهنگی به بررسی این موارد بنشینیم. بیماری فرهنگی جامعه باید توسط طبیبان نیز بعد از پاتولوژی فرهنگی درمان شود. اینقدر مدارک از دخترانی که به دبی یا کشورهای دیگر برده شده‌اند و دیگر بر نگشته‌اند و کشته شده اند وجود دارد.

عباسی در پایان گفت: تا جایی که می‌دانم برای مجرمینی که دراین مستند نشان داده شد، از 5 تا 10 سال حبس و برای رده بالاهای آنها حکم اعدام داده شده است.

موضوع مستند «پول و پورن» درباره‌ی قاچاق دختران ایرانی است. مهدی نقویان کارگردان این اثر و مرکز مستند سوره حوزه هنری تهیه‌کنندکی آن را با همکاری سازمان جرایم سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برعهده داشته است.

در این فیلم مستند (پول و پورن)  به باندهای زیرزمینی فساد و فحشا اشاره می‌شود و به طور خاص به نحوه‌ی شکل‌گیری تا متلاشی شدن یکی از این باندهای قاچاق دختران ایرانی می‌پردازد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی