English

علاءالدین قاسمی بازیگر نمایش «راهمرد» شد

علاءالدین قاسمی تعزیه‌خوان پیشکسوت به جمع گروه نمایش «راهمرد» پیوست.

علاءالدین قاسمی بازیگر نمایش «راهمرد» شد

به گزارش خبرگزاری موج، علاءالدین قاسمی تعزیه‌خوان پیشکسوت به جمع گروه نمایش «راهمرد» پیوست. این نمایش با موضوع آیینی عاشورایی و با روایتی تازه از زندگی امام خمینی (ره) در پلاتو اجرای تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

علاءالدین قاسمی، یکی از اعضای انجمن تعزیه‌خوانی ایران است که در نقاط مختلف داخلی و خارجی اجرای مراسم تعزیه‌خوانی داشته است. وی دارای نشان درجه یک هنری است و در سریال «شب دهم» حسن فتحی به ایفای نقش پرداخته است.

شایان ذکر است؛ «راهمرد» نمایشی به نویسندگی و کارگردانی حامد هوشیاری است که در قالب همایش «عاشورا تا اربعین» از نیمه دوم آبان ماه و در دهه دوم ماه صفر در تئاترشهر به صحنه خواهد رفت.

در «راهمرد» هادی از شخصیت‌های محوری داستان نمایش است. وی فرزند یک خانواده تعزیه‌خوان قدیمی است که برادرش در قیام 15 خرداد سال 1342 به شهادت رسیده است. در این نمایش هادی با بیماری لاعلاج دخترش روبه‌روست به همین خاطر با خود عهد می‌بندد که تا زمان بهبودی فرزندش خادم خاندان اهل‌بیت باشد.

در این نمایش شخصیت اصلی یعنی هادی الگوی ذهنی خود را تحت تأثیر شخصیت دیگر نمایش یعنی معین البکاء دنبال می‌کند. کشمکش‌های درونی و فکری هادی برای بهبود یا از دست رفتن دخترش در تمام نمایش با او همراه است؛ لذا مخاطب نیز همواره در حال گره‌گشایی از معمای رفتن یا بازگشتن این دختربچه به زندگی است.

خاطرنشان می‌شود؛ حامدهوشیاری نویسنده و کارگردان نمایش، عضو انجمن نویسندگان و منتقدان خانه تئاتر است که سال 1395 با نمایش "آخه اینجا نزدیک‌تره به خدا" در خانه نمایش اداره تئاتر روی صحنه رفت.

گفتنی است، از دیگر نمایش‌های این هنرمند می‌توان به «یک از ۱۷۵» در سال 1394 اشاره کرد. این اولین نمایش صحنه‌ای با موضوع شهدای غواص عملیات کربلای چهار بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی