English

داستان‌های شاهنامه فردوسی قلمزنی می‌شود

قلمزنی هشت داستان از شاهنامه فردوسی، بازبافی فرش‌های استاد عیسی بهادری و گچ‌بری حاشیه‌ای از شمس‌العماره از جمله برنامه‌های چند کارگاه گروه هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی است.

داستان‌های شاهنامه فردوسی قلمزنی می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، مهری فیناستیان - سرپرست کارگاه قلمزنی - گفت: با توجه به محوریت دوره قاجار در پروژه‌های سال ۹۶، ظروفی با محوریت این دوران تاریخی در این کارگاه تولید و طراحی خواهد شد.

او با اشاره به انجام پژوهش‌هایی در زمینه قلمزنی از آموزش هنرجویان در این کارگاه خبر داد و اعلام کرد: علاوه بر آموزش هنرجویان، آزمون صنعتگری برای اخذ جواز هنرمندان قلمزن نیز در این کارگاه برگزار می‌شود.

بازبافی طرح فرش‌های استاد عیسی بهادری

الهه ضیایی - سرپرست کارگاه قالی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری - نیز از بازبافی و پژوهش طرح‌های استاد عیسی بهادری خبر داد و گفت: در این کارگاه علاوه بر آموزش هنرجویان، فرش‌های خاص هم بازبافی می‌شوند.

او با بیان این‌که در قالی‌بافی دو نوع گره و روش بافت وجود دارد، بیان کرد: در این کارگاه از هر دو روش برای بافت قالی‌ها استفاده می‌شود.

ضیایی با اشاره به پروژه ستاره دریایی که بازبافی یکی از کارهای استاد بهادری است، افزود: بافت این قالی حدود سه سال پیش آغاز شد و تا کنون حدود یک‌سوم آن بافته شده است.

او بازبافی فرش مرغابی از استاد بهادری را یکی دیگر از پروژه‌های در حال کار این کارگاه اعلام کرد و ادامه داد: بافت این قالی بیش از یک سال پیش آغاز شده است.

گچ‌بری حاشیه‌ای از شمس‌العماره

محمدصادق محمدی - سرپرست کارگاه گچبری گروه هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری - نیز از پایان کار گچ‌بری حاشیه‌ای از شمس‌العماره و قاب آیینه این مکان تاریخی تا پایان امسال خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی