English

درگذشت یک بازیگر در ۸۲ سالگی

«جوزف بولونیا» بازیگر، نویسنده و کارگردان آمریکایی پس از سه سال مبارزه با بیماری سرطان در سن ۸۲ سالگی درگذشت.

درگذشت یک بازیگر در 82 سالگی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از ورایتی،‌ وی که بیشتر به خاطر بازی در فیلم «سال محبوب من» و همچنین همکاری طولانی در تئاتر و سینما با همسرش «رنه تیلور» شناخته می‌شد بر اثر ابتلا به سرطان لوزالمعده در کالیفرنیا درگذشت.

«جوزف بولونیا» ماه گذشته در سی‌وپنجمین سالگرد ساخت فیلم «سال محبوب من» ساخته «ریجارد بنجامین» در لس‌آنجلس حضور یافته بود.

وی به همراه همسرش «رنه تیلور» نویسندگی مشترک و بازی در نمایش «عشاق و دیگر غریبه‌ها» را در سال ۱۹۶۸ بر عهده داشتند و سپس برای نگارش فیلمنامه اقتباسی همین نمایش درسال ۱۹۷۰ با بازی «گیگ یانگ» و «بی آرتور» نامزد جایزه اسکار شدند.

«بولونیا» و «تیلور» در سال ۱۹۷۱ نیز برای نگارش فیلمنامه «ساخته شده برای یکدیگر» برنده جایزه انجمن نویسندگان سینمایی آمریکا شدند، فیلمی که در آن نقش‌آفرینی نیز داشتند.

این زوج سینمایی در مجموع ۲۲ نمایش‌نامه با همکاری یکدیگر نوشتند و همچنین در فیلم‌ها و پروژه‌های تلویزیونی متعددی نیز حضور داشتند.

«جوزف بولونیا»در یک خانواده ایتالیایی آمریکایی در بروکلین متولد شد و سپس به خدمت در نیروی دریایی پرداخت. وی بعدها وارد کسب وکار تبلیغات شد و پیش از این که تمرکز خود را روی تئاتر قرار دهد، کارگردانی اگهی‌های تبلیغاتی بی‌شماری را انجام داد.

از فیلم‌هایی که «بولونیا» در آن ایفای نقش کرده است می‌توان به «زن سال» (۱۹۷۶)، «ریو مقصر است» (۱۹۸۴)، «زن قرمزپوش» (۱۹۸۵)، «ترنسلوانیا ۵۰۰۰-۶» و همچنین صداپیشگی در انیمیشن «عصر یخبندان: ذوب شدن» (۲۰۰۶) اشاره کرد و اخرین فیلمی که وی در آن بازی کرده «تانگو شالوم» به کارگردانی پسرش «گابریل» است که هنوز اکران نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی