English

طالبیان تاکید کرد

موزه پاسارگاد برای تکمیل و بهره‌برداری در اولویت است

به دلیل بودجه محدود، سازمان میراث‌فرهنگی برای توسعه و بهره ‌برداری از موزه‌های در حال احداث، به سمت بهره‌برداری از موزه‌های با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی رفته است، اما موزه پاسارگاد نیز در اولویت تکمیل و تجهیز قرار دارد.

موزه پاسارگاد برای تکمیل و بهره‌برداری در اولویت است

به گزارش خبرگزاری موج، محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در تاکید دوباره نسبت به مورد توجه بودن موزه پارسه با توجه به موقعیت جغرافیایی‌اش در محوطه‌ی جهانی شده پاسارگاد اظهار کرد: پایان موزه پاسارگاد همچنان در اولویت سازمان، مسئولین استان فارس و پایگاه میراث جهانی پارسه و پاسارگاد قرار دارد.

معاون میراث فرهنگی افزود: دولت در سه سال گذشته تکمیل پروژه‌هایی با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت را در دستور کار دستگاه‌ها قرار داد و با همین تصمیم بود که اتمام موزه منطقه‌ای خراسان با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی و برخی مخازن موزه‌ها و موزه‌های دیگر مانند فرش تبریز و با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت.

او با بیان این‌که  سازمان میراث‌فرهنگی با بودجه محدودی که برای توسعه و بهره برداری از موزه‌های در حال احداث داشت، تلاش کرد موزه‌های با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت را به بهره برداری برساند، تاکید کرد: این اقدام به لحاظ صرفه و صلاح و هدفمندی انجام پروژه‌های احداثی موزه‌ها بسیار موثر بود.

وی ادامه داد: موزه پاسارگاد موزه استانی ماست و پیشرفت فیزیکی آن حدود ۲۵ درصد بود، با این وجود از سالیان گذشته تکمیل آن در برنامه پایگاه و استان جای گرفت و تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.

طالبیان با اشاره به نیمه تمام بودن موزه در طول سالیان زیاد بعد از انقلاب و جنگ و قرارگیری بتن مسلح و میل‌گردها در معرض هوا و فرسایش آن‌ها، ادامه داد: این مصالح نیازمند آزمایش‌های مختلف برای سنجش مقاومت و چگونگی استحکام بخشی آن بود که به لحاظ پیچیدگی و مشکلات مربوطه، زمان زیادی بابت تهیه جزییات فنی و محاسبات جدید و تاییدیه‌های مهندسی را به خود اختصاص داد و خوشبختانه نقشه‌های فنی تهیه شد.

به گفته‌ او، از سال گذشته با وجود تنگناهای مالی، پروژه موزه پاسارگاد در اولویت طرح‌های استان و پایگاه میراث جهانی پارسه و پاسارگاد قرار داشت و کار اجرایی آن پیشرفت قابل توجهی داشته است.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در واکنش به این بحث که احداث موزه پاسارگاد در اولویت کاری نیست، بیان کرد: به دلیل اهمیت این پروژه، سال گذشته مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به عملیات تکمیل موزه پاسارگاد اختصاص یافت و این موزه همچنان در اولویت سازمان، استان فارس و پایگاه میراث جهانی پارسه و پاسارگاد قرار دارد و ما حداکثر تلاش را خواهیم داشت تا در دو - سه سال آینده آن را راه‌اندازی کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه