English

وزیر ارشاد:

اقتصاد فرهنگ عامل کمک‌دهنده به اقتصاد مقاومتی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این‌که اقتصاد فرهنگ کمک‌دهنده به اقتصاد مقاومتی است، گفت: در این وزارتخانه به‌دنبال این هستیم که با چه فعالیتی می‌توان در چارچوب فرهنگ، به اقتصاد مقاومتی کمک کرد.

اقتصاد فرهنگ عامل کمک‌دهنده به اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا صالحی امیری - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - صبح امروز در نشست سراسری مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان «گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» در باغ زیبا، اظهار کرد: از آنجا که گفتمان واحد نسبت به اقتصاد مقاومتی وجود ندارد، هدف اصلی این جلسه آن است که با تبیین مسئله اقتصاد مقاومتی به یک گفتمان واحد برسیم، از این منظر ما نیازمند گفتمان واحد هستیم.

او با طرح این پرسش که رسالت ما در اقتصاد مقاومتی چیست؟ گفت: فضای ماموریت ما در قالب اقتصاد مقاومتی باید باز شود، زیرا غیر از این، امکان توفیق وجود ندارد، باید بدانیم چه چیزی در چارچوب اقتصاد مقاومتی نیاز داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ما می‌توانیم در اجرای اقتصاد مقاومتی در زمینه فرهنگی کار کنیم، همانگونه که ما در حوزه آسیب‌های اجتماعی وظیفه مدیریت آسیب‌های اجتماعی از منظر فرهنگ داریم و با فعالیت‌های فرهنگی به کاهش آسیب اجتماعی کمک می‌کنیم و این امر در موضوع اقتصاد مقاومتی هم به همین شکل اتفاق می‌افتد.

صالحی امیری یادآوری کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌دنبال این هستیم که با چه فعالیتی می‌توان در چارچوب فرهنگ به اقتصاد مقاومتی کمک کرد، افزایش نشاط اجتماعی و مصرف فرهنگی از جمله مورادی است که به این موضوع کمک می‌کند.

وی افزود: گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی یکی از اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و این‌که کدام برنامه فرهنگی می‌تواند به این موضوع کمک کند نیز برای مهم ما است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در اقتصاد فرهنگ سه اتفاق رخ می‌دهد؛ ابتدا گردش مالی که از سایر بخش‌های فرهنگی همچون سینما شکل می‌گیرد، سپس میزان افزایش مالی از فعالیت‌های هنری است که منجر به افزایش گردش مالی می‌شود و در پایان نیز صادرات رخ می‌دهد. در اصل توجه به اقتصاد فرهنگ، کمک به اقتصاد مقاومتی است.

نشست سراسری مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز با موضوع گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی در باغ زیبا آغاز به کار کرده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه