English

قاری بین المللی ایرانی در پایتخت تاتارستان برنامه رمضانی اجرا کرد

عباس هاشمی قاری برجسته و بین المللی از جمهوری اسلامی ایران به مناسبت شب های قدر در مساجد و گردهمایی های عبادی و افطاری مسلمانان در شهر قازان پایتخت جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه برنامه اجرا کرد.

قاری بین المللی ایرانی در پایتخت تاتارستان برنامه رمضانی اجرا کرد

به گزارش خبرگزاری موج، در چارچوب برنامه های پیش بینی شده، هاشمی پنجشنبه شب در مراسم افطاری 10 هزار نفری در ورزشگاه تنیس قازان حضور یافت و پیش از اذان و ادای نماز جماعت، آیاتی از قران کریم را تلاوت کرد.
همچنین در چارچوب این برنامه ها که با همکاری سرکنسولگری ایران و مسئولان دینی و مساجد مختلف قازان از جمله یاردم انجام شد، الدار حضرت بایزیتوف رئیس این مسجد از قاری ایرانی استقبال کرد.
در این برنامه که در اولین شب قدر صورت گرفت ، قرائت قرآن پیش از افطار توسط هاشمی مورد استقبال روزه داران قرار گرفت.
همچنین در بازدید علی بمان اقبالی زارچ سرکنسول ایران و هاشمی از انستیتو اسلامی که نخستین دانشگاه اسلامی روسیه پس از فروپاشی سال 1991 اتحاد جماهیر شوروی است، برنامه قرائت قرآن در مسجد دانشگاه اجرا شد و مورد توجه حاضران از جمله مسئولان و کارکنان این مرکز علمی قرار گرفت.
این دانشگاه شامل بخش های مختلف از جمله آموزش زبان های عربی، ترکی، فارسی و تاتاری و همچنین کلاس های آموزش از راه دور، کتابخانه و موزه است.
محمد شین رئیس این دانشگاه نیز در نشست با هیات ایرانی خاطر نشان کرد که روابط و همکاری هایی با جمهوری اسلامی وجود دارد، ولی علاقه مندی و زمینه های بیشتری برای افزایش مناسبات هست که باید از آنها بهره گرفت.
حضوردر نماز جماعت مسجد قل شریف واقع در کرملین قازان و بازدید از بخش های فرهنگی و موزه اسلامی این مکان و شرکت در جمع نمازگزاران از دیگر برنامه ها بود که روز چهارشنبه برگزار شد.
در این برنامه نیز قاری بین المللی قرآن، آیاتی از کلام الله مجید را برای حاضران خواند که با توجه به استقبال و درخواست های حاضران، چند بار تکرار شد.
‎براساس برنامه ریزی سرکنسولگری ایران نیز نمایش فیلم هایی با موضوع ماه مبارک رمضان و بزرگ ترین افطاری در مشهد مقدس برای مسلمانان حاضر انجام گرفت.
اقبالی زارچ در این مراسم که شمار زیادی از روزه داران حضور داشتند نیز ویژگی های مهم و فوق العاده ماه مبارک رمضان از جمله نزول قرآن، معراج نبی مکرم اسلام (ص) و جایگاه شب قدر و ثواب فوق العاده آن را شرح داد.
تاتارستان با 68 هزار کیلومتر مربع وسعت و سه میلیون و 876 هزار نفر جمعیت در منطقه ولگای روسیه به پایتختی شهر قازان از جمهوری های توسعه یافته صنعتی و نفتی این کشور است.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه