English

ابراهیم فروزش در گفت و گو با موج

اکران تولیدات سینمایی کانون، روزنه امیدی برای سینمای کودک است

ابراهیم فروزش اکران تولیدات سینمایی کانون پرورش فکری را روزنه امیدی برای توجه بیشتر به سینمای کودک دانست.

اکران تولیدات سینمایی کانون، روزنه امیدی برای سینمای کودک است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج،همزمان با آغاز فصل تابستان مدیریت امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه اکران تولیدات خود را در سالنهای متعلق به این نهاد و کتابخانه های کانون آغاز کرده است و به عنوان اولین فیلم«هامون و دریا»محصول 1386 به کارگردانی ابراهیم فروزش در این برنامه ها به نمایش در می آید.

فروزش در گفت و گویی با موج در مورد اکران این فیلم بعد از ده سال گفت:فیلم متعلق به کانون پرورش فکری است و بنا بر مقتضیات مدیریتی خود هر زمان که تمایل داشته باشد می تواند فیلم را اکران کند.مساله مهم اینجا است که مدیریت امور سینمایی کانون در دوره جدیدی مدیریت این نهاد از سال گذشته برنامه ای برای نمایش همه تولیدات کانون در مراکز متعلق به این نهاد ترتیب داده است که اختصاص به «هامون و دریا»ندارد و این اتفاق خوبی است.

فروزش در ادامه گفت:باید این اتفاق را به فال نیک گرفت و امیدوارم این اتفاق قدم مثبتی باشد که نه تنها آثار تولید کانون بلکه آثار دیگر دوستانی که خارج از این مرکز برای کودکان فعالیت کرده اند نیز در قالب این برنامه ها امکان پذیر باشد.

وی افزود:این شکل از اکران روزنه امیدی برای سینمای کودک است و می تواند بابی باز کند که توجه بیشتری به سینمای کودک به خصوص در بخش اکران صورت بگیرد.

«هامون و دریا» داستان هامون نوجوان دوتار نوازی است که به همراه مادربزرگش در روستایی زندگی می کند. بین او و دریا دخترعمویش عشقی جاری است تا اینکه بیماری دریا (دختر قالیباف روستایی) هامون و تعدادی از نوجوانان روستا را به کویر می کشاند تا آن ها با گذر از آن مسیر پرخطر برای دریا دارو تهیه کنند و عشق واقعی این دو دلباخته معنا پیدا می کند.

داستان این فیلم از کتاب هامون و دریا عباس جهانگیریان اقتباس شده و مهران گل محمدزاده، محبوبه شاکری، میلاد حاتمی و زهره مرادی به عنوان بازیگر در این فیلم ایفای نقش کرده اند.

همچنین تورج اصلانی مدیر فیلم برداری، بهرام دهقانی و رضا شیروانی تدوین و فردین خلعتبری آهنگ سازی فیلم «هامون و دریا» را بر عهده داشته اند.

از دیگر عوامل این فیلم می توان به مهدی صالح کرمانی به عنوان صدابردار، چنگیز صیاد و مهرشاد ملکوتی به عنوان صداگذار و میکس، محمد طلوع به عنوان مدیر تولید و محمدرضا کریمی صارمی به عنوان مجری طرح اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه