English

«مایکل مورپرگو» باز هم برنده جایزه کتاب کودکان شد

«مایکل مورپرگو» نویسنده مطرح انگلیسی برای چهارمین‌بار جایزه کتاب کودکان کشورش را از آن خود کرد.

«مایکل مورپرگو» باز هم برنده جایزه کتاب کودکان شد

به گزارش خبرگزاری موج، «بی‌بی‌سی» نوشت: «مایکل مورپرگو» ‌نویسنده کتاب‌هایی چون «اسب جنگی» برای چهارمین‌بار به عنوان برنده جایزه کتاب کودکان انگلستان معرفی شد و به جمع نویسندگانی چون «جی.کی. رولینگ» و «پاتریک نس» پیوست.

رمان برنده جایزه او «عقابی در برف» نام دارد که توسط خود «مورپرگو» تصویرگری شده است. این رمان براساس داستان واقعی نوشته شده و ماجرای مردی را روایت می‌کند که ممکن بود جلو جنگ جهانی دوم را بگیرد.

«مورپرگو» پیش‌تر در سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۰۴ و ۲۰۱۱ موفق به کسب این جایزه شده بود. برندگان این جایزه سالانه توسط کودکان انتخاب می‌شوند. نویسنده «عقابی در برف» از میان برندگان سه رده سنی، به عنوان برنده نهایی جایزه کتاب کودکان برگزیده شده است. «سارا کروسان» جایزه بخش نوجوانان و «کِس» و «کلر گری» جایزده ادبیات خردسال را به دست آورده بودند.

پیش از «مورپرگو» نویسندگان موفقی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان از جمله «جی.کی. رولینگ»، «پاتریک نس»، «مالوری بلکمن» و «آنتونی هوروویتس» موفق به کسب این جایزه ادبی شده‌اند.

«مایکل مورپرگو» شاعر و نویسنده سرشناس ادبیات کودک و نوجوان است که رمان «اسب جنگی» او توسط «استیون اسپیلبرگ» به فیلم سینمایی موفقی تبدیل شده و مورد اقتباس نمایشی هم قرار گرفته است. «مورپرگو» که تاکنون چهار بار نامزد نهایی دریافت مدال «کارنگی» شده، اغلب برای «روایت جادویی» داستان‌هایش مورد ستایش قرار می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه