English

انتشار مجموعه کتاب «امام امت»

مجموعه کتاب «امام امت» با فرا رسیدن سالرو ز عروج ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) منتشر شد.

انتشار مجموعه کتاب «امام امت»

به گزارش خبرگزاری موج، با توجه به فرارسیدن چهاردهم خرداد، سالروز عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی،  کتاب‌های در موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی درباره حضرت امام خمینی(ره) منتشر شدند که عبارتند از  «دیدگاه‌های جامعه شناختی، سیاسی و فقهی امام خمینی»، «امت و ملت در اندیشه امام خمینی»، «فرهنگ و نمدن غرب از دیدگاه امام خمینی»، «اندیشه سیاسی امام خمینی»، و «مدل رهبری امام خمینی» .

 کتاب «دیدگاه‌های جامعه شناختی، سیاسی و فقهی امام خمینی»:

این اثر ترجمه‌ای از کتاب «الامام الخمینی؛ لبنه ٱساسیة فی سوسیولوجیته و سکیولوجیته و سیاسته و فقهه» تالیف مصطفی رافعی، نویسنده و متفکر عرب لبنانی است که به بررسی و واکاوی اندیشه‌های فقهی و سیاسی امام خمینی پرداخته است.

این کتاب در 481 صفحه و 1500 نسخه با قیمت 10 هزار تومان  توسط مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار کتاب شده است.

«امت و ملت در اندیشه امام خمینی»:

کتاب حاضر خاستگاه نظری امت و ملت را بیان کرده، نگاه فراملی امام خمینی را نسبت به جایگاه والای امت و تلاش‌های ایشان را برای امت‌سازی و تغییر معادلات سیاسی حاکم بر جهان بررسی می‌کند.

امام خمینی(ره)، در نظر و عمل، با پذیرش واقعیت سیاسی موجود در جوامع انسانی معاصر(ملت)، پیوندی خاص بین این مهم با آرمان سیاسی اسلام(امت اسلامی) برقرار ساخته است.

این کتاب سیری در اندیشه امام خمینی درباره امت و ملت است که به قلم علی‌محمد بابایی در 2000 نسخه 320 صفحه‌ای و با قیمت 2300 تومان در نشر ساد شده عرضه شده است.

«فرهنگ و تمدن غرب از دیدگاه امام خمینی»:

امام خمینی به عنوان بنیانگذار یک نظام سیاسی جدید در ایران و نیز یک فقیه برجسته شیعی، نگاه جدیدی به غرب و سایر فرهنگ و تمدن‌های دنیا ارائه کرده‌اند.

این کتاب بر اساس شناخت کامل ایشان از وجوه مثبت و منفی فرهنگ و تمدن غرب، به انعکاس هشدارهای ایشان به دچار شدن جامعه اسلامی به فساد اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی و تضعیف هویت اسلامی و دور شدن ار معنویت می‌پردازد.

اثر حاضر به نویسندگی میثم طاهری در 215 صفحه و 2000 نسخه با قیمت 2300 تومان توسط موسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار کتاب شده است.

«اندیشه سیاسی امام خمینی»؛

در این کتاب به بررسی مبانی اندیشه امام در فلسفه، عرفان و اندیشه سیاسی اسلام پرداخته شده است. امام خمینی با شناخت و تصدیق بینش سیاسی تشیع و با بهره‌گیری از آموزه‌های اندیشمندان فیلسوف و فقیه حوزه سیاست و فقه، به بازسازی اندیشه دینی همت گماشت که دستاورد این کار، بازشناسی جایگاه سیاست در شریعت بود.

و  مبانی معرفت شناسی، هستی شناسی و انسان شناسی معرفنی، کلامی و فقهی و اصولی اندیشه سیاسی ایشان مورد بررسی قرار گرفته است. اثر حاضر به نوشته مریم‌السادات حسینی در  285 صفحه و 1500 نسخه با قیمت 10000 تومان توسط موسسه فرهنگی هنری و انتشارات  مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار کتاب شده است.

 

«مدل رهبری امام خمینی»:

اندیشه و پژوهش در سیره نظری و عملی امام خمینی(ره) به عنوان الگویی جامع از یک رهبر دینی می‌تواند گامی به سوی خودشناسی مدیران و مقدمه‌ای برای اصلاح رفتار و سبک رهبری و مدیریت آنان براساس معیارهای علمی و اسلامی شود.

هدف کتاب حاضر، طراحی و تبیین الگوی رهبری مبتنی بر ارزش‌ها و باورهای اسلامی با بررسی سیره امام خمینی(ره)  به منظور بهره‌برداری مدیران نظام جمهوری اسلامی است.

این کتاب در زمستان 1395 و در شمارگان 1000 نسخه در موسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ شده و با قیمت 14000 تومان در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه