English

«ماه خدا» ۱۲ ساله می‌شود

ویژه‌ برنامه سحرگاهی «ماه خدا» با اجرای حسن سلطانی همانند سال‌های گذشته در روزهای ماه رمضان، ساعاتی پیش از اذان صبح از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

«ماه خدا» ۱۲ ساله می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، ویژه‌برنامه سحرگاهی «ماه خدا» به تهیه‌کنندگی یونس قاسمی و مجید نادری کاری از گروه معارف اسلامی شبکه یک سیما است که مانند ۱۱ سال گذشته، در سحرهای ماه مبارک رمضان با اجرای حسن سلطانی و جمعی از مولفان، شاعران، ادیبان و گویندگان کشور به روی آنتن خواهد رفت.

پخش این برنامه به صورت زنده هر شب حوالی ساعت ۲ بامداد آغاز می‌شود.

برنامه «ماه خدا» یک روز زودتر به پیشواز ماه رمضان می‌رود و  قرار است اولین قسمت این برنامه مذهبی ساعت ۲ بامداد جمعه به مدت تقریبی دو ساعت از شبکه یک سیما پخش شود. اما با شروع ماه مبارک رمضان، مدت برنامه ۱۴۰ دقیقه و تا لحظه اذان صبحگاهی ادامه خواهد داشت.

دعای سحر، دعای ابوحمزه ثمالی، ادعیه روزها، مناجات، آوازهای عرفانی، مباحث کارشناسی و تفسیر سوره غافر توسط آیت‌الله جوادی آملی از دیگر بخش‌های برنامه سحرگاهی «ماه خدا» است.

همچنین حجت‌الاسلام حسین رحیم‌زاده، مدیرگروه معارف اسلامی شبکه یک درباره برنامه «ماه خدا»  اظهار کرد: شبکه یک همانند هر سال این افتخار را دارد که همزمان با آغاز ماه رمضان و زمانی که روزه داران پای رسانه نشستند، میزبان ارائه مائده‌های معنوی از سوی رسانه ملی باشد.

او ادامه داد: مانند هرسال برنامه‌های شبکه یک از سحر ماه مبارک با پخش برنامه «ماه خدا» آغاز می‌شود؛ این برنامه زنده هر شب حوالی ساعت ۲ بامداد به مدت تقریبی ۱۴۰ دقیقه با اجرای حسن سلطانی آغاز می‌شود. امسال دوازدهمین سالی است که ما در شبکه یک برنامه سحرگاهی را پخش می‌کنیم و تلاش شده است که با ساختاری متفاوتی این برنامه برای مردم عزیر ارائه شود و تلاش کردیم یک برنامه خوب را در تلویزیون با تصویری زیبا روی آنتن ببریم.

مدیرگروه معارف اسلامی شبکه یک اظهار  کرد: شکل اجرای برنامه «ماه خدا» به این صورت است که ۶۰ درصد برنامه در استودیو و بصورت زنده تولید می‌شود و ۴۰ درصد دیگر به پلی‌بک‌هایی با محتوای ادعیه و مباحث کارشناسی  اختصاص دارد. در استودیو سه مجری حضور دارند؛ آقای سلطانی مجری  اصلی برنامه است و آقای امیری اسفندقه به عنوان ادیب و شاعر و هنرمند در کنار آقای سلطانی خواهد بود و  مجری سوم نیز هنوز مشخص نشده است.

او یادآور شد: در بخش پلی بک‌ها، بیشتر مناجات ها و آوازهای عرفانی با اجرای هنرمندانی مانند حسام الدین سراج پخش خواهد شد و به مرور هنرمندان دیگری نیز به برنامه اضافه می‌شوند. در بخش ادعیه هم سعی شده بهترین ادعیه که دعای سحر و دعای ابوحمزه ثمالی هست را به بهترین نحو پخش کنیم.

پیشتر اجرا این برنامه بر عهده فرزاد جمشیدی بود که به دلیل وجود برخی حواشی، سال ۹۲ با نوشتن نامه‌ای به صورت رسمی از صداوسیما خداحافظی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • رسول فکرت

    باسلام خدمت عوامل برنامه ی باارزش ماه خدا
    برنامه ی شما درطی سالیان پیش بسیارپرمحتوی وگیرابودولی متاسفانه امسال بی روح وخالی ازهرنوع روح معنوی شده کجاهستن مادحین طرازاول مملکت که ازانهادعوت بعمل میامد من بعنوان یک بیننده ی پروپاقرص این برنامه ازشماگله مندم ازشمااستدعادارم که برنامه راکمافسابقادامه دهیدباسپاس دعاگوی شماهستم

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه