English

با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان:

کتاب دادگران کرمانی رونمایی شد

در دومین روز از هفته هنر انقلاب اسلامی و با حضور آیت‌الله جعفری نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان کتاب دادگران کرمانی رونمایی شد.

کتاب دادگران کرمانی رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری موج، مراسم رونمایی از کتاب "دادگران کرمانی" امروز صبح با حضور آیت‌الله سید‌یحیی جعفری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، محمدحسین ملکی رئیس حوزه هنری استان کرمان و جمعی از هنرمندان در دفتر امام جمعه کرمان برگزار شد.

در این مراسم که در دومین روز از هفته هنر انقلاب اسلامی و به مناسبت شهادت سید‌مرتضی آوینی سید شهیدان اهل قلم برگزار شد، علی جمیل‌کرمانی نویسنده کتاب "دادگران کرمانی" اظهار داشت: این کتاب اثری پژوهشی و تحلیلی است که با نگاهی موشکافانه به تاریخ مبارزاتی مردم کرمان می‌پردازد.

وی افزود: کتاب دادگران کرمانی دربرگیرنده اقدامات ضد استبدادی مردم از دوره شاه عباس صفوی تا پهلوی اول و در واقع بررسی حدود 400 سال تلاش مردم برای بیرون راندن ستم است.

جمیل‌کرمانی با بیان اینکه دوران مبارزات مردم کرمان علیه حاکمان ظالم فقر به دوران انقلاب اسلامی معطوف نمی‌شود گفت: هر حاکم ظالمی که به کرمان آمده مردم علیه آن اقدامات و مبارزاتی داشته‌اند که در این کتاب تبیین شده است.

وی با اشاره به قیام زرتشتیان کرمانی علیه یکی از حاکمان ظالم خاطر‌نشان کرد: نقش روحانیت در همه این مبارزات پر‌رنگ است و حتی در قیام زرتشتیان نیز روحانیت در کنار آنها حضور دارد.

کتاب "دادگران کرمانی" از مجموعۀ کتب "تاریخ پایداری" دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان کرمان در 360 صفحه و شمارگان 1000 نسخه، با همکاری انتشارات سورۀ مهر منتشر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه