English

با دعوت به‌عنوان مهمان ویژه؛

اورهان پاموک در بوداپست تجلیل می‌شود/ اهدای جایزه به نویسنده

نویسنده برنده نوبل ترکیه به عنوان مهمان بیست‌و چهارمین فستیوال بین‌المللی کتاب بوداپست تجلیل می‌شود.

اورهان پاموک در بوداپست تجلیل می‌شود/ اهدای جایزه به نویسنده

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از هانگری تودی، اورهان پاموک به عنوان مهمان افتخاری نمایشگاه کتاب بوداپست که از 20 تا 23 آوریل (۳۱ فروردین تا 3 اردیبهشت) برگزار می‌شود، در این رویداد شرکت می‌کند.

به گفته انجمن ناشران مجارستان، پاموک که جایزه نوبل ادبیات را سال 2006 دریافت کرده، در یک نشست پرسش و پاسخ در این رویداد بین‌المللی شرکت می‌کند و جایزه بزرگ بوداپست را دریافت می‌کند.

در روز پایانی این نمایشگاه از نویسندگان برجسته مجار چون میلوش الماسی، ویلموس کاپلار، لاسلو لاتور و آدام ناداسدی در روزهای تولدشان تجلیل می‌شود.

این جشنواره که در مرکز میلناریس بوداپست برگزار می‌شود میزبان 850 مهمان شامل هنرمندان، نویسندگان و دانشمندان از 28 کشور اروپایی خواهد بود.

فستیوال بین‌المللی کتاب بوداپست هر سال برای تجلیل از کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود و یکی از مهمترین و تخصصی‌ترین رویدادهای فرهنگی اروپای شرقی محسوب می‌شود.

جایزه بزرگ بوداپست هر سال به چهره‌ای که نقشی تاثیرگذار در فرهنگ و ادبیات جهانی داشته باشد اهدا می‌شود. ارنست جاندی در سال ۱۹۹۵، ایمره کرتس در سال ۱۹۹۷، لارنس نورفولک در سال ۲۰۰۲، ماریو بارگاس یوسا در سال ۲۰۰۳، گونتر گراس در سال ۲۰۰۴، پائولو کوئلیو در سال ۲۰۰۵، خورخه سمپران در سال ۲۰۰۶، اومبرتو اکو در سال ۲۰۰۷، پر اولوف آنکویست در سال ۲۰۱۱، سوفی اوکسانن در سال 2014 و جاناتان فرانزن در سال 2015 از جمله دریافت کنندگان این جایزه بوده‌اند.

این فستیوال که تاکنون میزبان کشورهای مختلف از جمله لهستان، جمهوری چک، ایتالیا، فرانسه، آلمان، روسیه، اسپانیا، کانادا، چین، رومانی، کشورهای اسکاندیناوی و ترکیه به عنوان کشور مهمان این رویداد بوده است در سال 2017 امسال به صورت مشترک میزبان لهستان، جمهوری چک، و اسلوواکی خواهد بود.

در قالب همین نمایشگاه کتاب، جشنواره اولین رمان اروپایی نیز برگزار می‌شود تا به حمایت نویسندگان جوان و نوقلم کشورهای اتحادیه اروپا بپردازد. این برنامه در دل این فستیوال به عنوان یک جشنواره کوچک از نویسندگان نوقلم اروپایی از 18 کشور ترتیب داده شده است.

در جشنواره بین‌المللی کتاب بوداپست امسال 100 نویسنده از 25 کشور جهان و نیز بیش از 400 نویسنده و هنرمند مجارشرکت خواهند داشت.

طیف متنوعی از برنامه‌ها برای امسال پیش‌بینی شده که برگزاری میزگرد، معرفی کتاب، مراسم امضای کتاب، نشست با نویسندگان و کنسرت از جمله آنهاست.

این فستیوال کتاب جایگاه مناسبی برای کارگزاران ادبی و ناشران است تا با تازه‌های ادبی آشنا شوند.

این فستیوال هر سال میزبان بیش از 60 هزار بازدید کننده است و حدود 50 هزار عنوان کتاب در آن ارایه می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه