English

چهارمین دوسالانه خوشنویسی ایران افتتاح شد

استاد برجسته خوشنویسی ایران غلامحسین امیرخانی در آیین افتتاحیه چهارمین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران تأکید کرد: هر هنرمندی در مسیر راه باید استاد راهنما داشته باشد چراکه داشتن الگو در هر حوزه‌ای لازم و ضروری است.

به گزارش خبرگزاری موج، آیین افتتاحیه چهارمین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران و نمایشگاه آثار خوشنویسان با حضور فریدون همتی استاندار قزوین، آیت‌الله علی محمدی تاکندی نماینده اسبق مردم استان در مجلس خبرگان، اعضای شورای شهر، مدیران فرهنگی استان و جمعی از هنرمندان در سرای سعدالسلطنه قزوین برگزار شد.
غلامحسین امیرخانی استاد طراز اول خوشنویسی ایران در این مراسم با اشاره به رنجی که یک هنرمند برای خلق یک اثر متحمل می‌شود، اظهار کرد: مردم در نمایشگاه‌ها آثاری را مشاهده می‌کنند که اگر صاحب‌نظر و کارشناس باشند با دیدن آثار هنری متوجه خواهند شد که این حاصل دست‌رنج هنرمندی است که با قیمت تلاش آن را به دست آوره است.
او در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری و همت مسئولان و دستگاه‌های مربوطه دوسالانه خوشنویسی هر ساله با کیفیت‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.
امیرخانی خاطرنشان کرد: هر هنرمندی در مسیر راه باید استاد راهنما داشته باشد چراکه داشتن الگو در هر حوزه‌ای لازم و ضروری است.
این استاد برجسته خوشنویسی مطرح کرد: امیدواریم الگوهای بد در جامعه به هنرمندان معرفی نشوند به خاطر اینکه در عرصه هنر الگو خاصیت بسیار ویژه‌تری پیدا می‌کند.
او با بیان اینکه خاصیت در هر اثر هنری موجب جذابیت، زیبایی و جذب مخاطب می‌شود، گفت: از این طریق راهی به روی هنرمندانی که در این مسیر قرار گرفته‌اند باز خواهد شد.
امیرخانی با تأکید بر اینکه رشته‌های هنری در طول تاریخ با هم آشتی دارند، یادآور شد: هنرها در کنار هم مورد ستایش قرار می‌گیرند و کمال و جلوه‌ای که می‌تواند روح ما را نوازش کند در آثار هنری وجود دارد.
این استاد برجسته خوشنویسی ضمن تشکر از مسئولان که هر ساله برای برگزاری هر چه بهتر دوسالانه خوشنویسی تلاش می‌کنند، اضافه کرد: ذوق بی‌نظیر ایرانی در طول تاریخ در هر حوزه‌ای یک دستاورد جدید بوجود آورده است.
او در پایان با بیان اینکه خط تعلیق بسیار با سلیقه و به هنر ایرانی نزدیک است، اظهار کرد: این خط سرشار از ذوق بوده و با فضایی که روی کاغذ ایجاد می‌کند خط را از حالت خشکی دور می‌کند که خواجه اختیار منشی گنابادی استاد صاحب سبک این نوع خط هستند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی