English

مراسم وداع با حمید سبزواری برگزار شد

مراسم ترحیم حمید سبزواری شاعر فقید انقلاب با حضور جمعی از مسوولان و شاعران برگزار شد.

مراسم وداع با حمید سبزواری برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج، در این مراسم که شنبه ۲۹ خرداد در مسجدجامع شهرک غرب برگزار شد افرادی همچون محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مطهری نماینده مجلس، سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد، سیدمحمد حسینی وزیر سابق ارشاد، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، محمدعلی ابطحی،  سردار نقدی، سیدمحمود دعایی، علی خمینی، محمد نوری‌زاد و... حضور داشتند.

همچنین شاعرانی همچون علیرضا قزوه، مصطفی محدثی خراسانی، اسماعیلی امینی، رضا اسماعیلی، جواد محقق، محمود اکرامی‌فر و سهیل محمودی از حاضران در مراسم ترحیم سبزواری بودند.

مجری این مراسم که با تلاوت قرآن و مداحی آغاز شد افشین علاء بود که پیام تسلیت محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان را برای درگذشت حمید سبزواری خواند.

این شاعر همچنین شرحی از زندگی‌نامه حمید سبزواری ارائه کرد و سپس شعر خود را برای این شاعر انقلاب خواند.

مصطفی محدثی خراسانی نیز حمید سبزواری را شناسنامه شعر انقلاب اسلامی خواند و غزلی را به او تقدیم کرد.

پیش‌تر ممتحنی پسر حمید سبزواری گفته بود: مرحوم سبزواری در همه اشعارش از وحدت می‌گوید و امیدوارم همه جناح‌ها در مراسم ترحیم او شرکت‌ کنند. پدرم همچون حضرت امام(ره) راه وحدت را می‌پسندید. در مراسم تشییع، برخی از دوستان پدرم برای شعرخوانی و تشییع پیکر آمده بودند که با ناراحتی رفتند. آن مرحوم همیشه از دودستگی و جدایی ناراحت بود و می‌گفت باید حب و بغض‌ها را کنار گذاشت، زیرا همه از اوایل انقلاب با هم بودیم.

حمید سبزواری، شاعر شعرهای مشهور و ماندگار دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، روز شنبه ۲۲ خرداد سال جاری در سن ۹۱ سالگی در بیمارستان آسیای تهران دار فانی را وداع گفت و پیکرش در زادگاهش سبزوار به خاک سپرده شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه