نخستین نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلوواتی در فارس به بهرهبرداری رسید
در راستای تحقق اهداف کلان وزارت نیرو و سازمان توانیر در زمینه توسعه انرژیهای تجدیدپذیر و افزایش بهرهوری انرژی، نخستین نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلوواتی در ایستگاه ۶۶ کیلوولت علیآباد استان فارس به بهرهبرداری رسید.
، نخستین نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلوواتی در ایستگاه ۶۶ کیلوولت علیآباد استان فارس در راستای توسعه انرژیهای تجدیدپذیر و افزایش بهرهوری انرژی به بهرهبرداری رسید، این نیروگاه با هدف کاهش وابستگی به سوختهای فسیلی، ارتقای بهرهوری انرژی و صیانت از محیط زیست توسط دفتر بهینهسازی شبکه این شرکت اجرا شده است.
مجتبی بکوک کارشناس طرح بهینهسازی شبکه شرکت برق منطقهای فارس و بوشهر با اعلام این خبر گفت: نصب و راهاندازی این نیروگاه خورشیدی اقدامی عملیاتی در راستای استفاده از منابع انرژی پاک و کاهش اثرات زیستمحیطی ناشی از تولید برق به شمار میرود.
وی افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال اجرا شده و بخشی از برنامههای شرکت برای همسویی با سیاستهای کلان کشور در حوزه توسعه انرژیهای تجدیدپذیر است.
بکوک با اشاره به مزایای این طرح اظهار داشت: تامین بخشی از انرژی مورد نیاز ایستگاه علیآباد از طریق سامانه خورشیدی ضمن کاهش هزینههای عملیاتی موجب بهینهسازی مصرف انرژی در این بخش از شبکه خواهد شد، همچنین استفاده از انرژی خورشیدی نقش موثری در کاهش انتشار گازهای گلخانهای و بهبود کیفیت هوا دارد.
کارشناس طرح بهینهسازی شبکه شرکت برق منطقهای فارس و بوشهر این پروژه را به عنوان طرحی پایلوت و موفق ارزیابی کرد و گفت: با بهرهگیری از تجربیات حاصل از اجرای این طرح زمینه توسعه نیروگاههای خورشیدی مشابه در سایر ایستگاههای شرکت فراهم خواهد شد که این موضوع به افزایش پایداری و تابآوری شبکه برق کمک میکند.
وی تاکید کرد: توسعه اینگونه طرحها به ویژه در آستانه فصل اوج مصرف برق نقش مهمی در مدیریت بهینه منابع انرژی و تحقق اهداف صنعت برق در حوزه انرژیهای نو ایفا میکند.
در اجرای این پروژه امور بهرهبرداری شمال و غرب و همچنین مدیریت دیسپاچینگ و مخابرات با ارائه پشتیبانیهای فنی و انجام هماهنگیهای لازم نقش موثری در به ثمر رسیدن این طرح داشتند.
ارسال نظر