English

ثبت اختراع بین المللی جوان نخبه ی شیرازی در سازمان بین المللی اختراعات

مخترع جوان شیرازی با طراحی و اختراع فیلتر الکترومکانیکی پیشرفته مغناطیسی جهت افزایش طول عمر تجهیزات حساس پالایشگاه های نفت، گاز و پتروشیمی توانست بعد از شش سال اولین رنک جهانی را در طراحی تجهیزات حساس پالایشگاه های نفت ،گاز و پتروشیمی برای کشور عزیزمان و به نام خود ثبت کند.

ثبت اختراع بین المللی جوان نخبه ی شیرازی در سازمان بین المللی اختراعات
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، حسین حقیری دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک موفق شد با ثبت اختراع تخصصی بین المللی با نام «سیستم فیلتر مغناطیسی پیشرفته با فرایند چند مرحله ایی تعیین فاصله میزان شار مغناطیسی با فرکانس کنترل شونده جهت جلوگیری از ورود ذرات فلزی خطرناک به تجهیزات الکترومکانیکی حساس پالایشگاهی در واحد های انتقال گاز طبیعی پالایشگاه های گاز» نام خود را در رنک مخترعین برتر جهان حفظ کند.

حقیری که دارای بیش از ۵۳ اختراع تخصصی ثبت‌ شده داخلی و بین‌المللی و در حال ثبت است، اظهار کرد: این اختراع که برای تجهیزات حساس پالایشگاه های جهان قطعا مفید می‌باشد امسال (۱۴۰۳) مجوز حضور در مسابقات بین المللی اختراعات کشور آمریکا را اخذ می‌کند و حتما در این دوره از مسابقات شرکت می‌کنم، مسابقات اختراعات آمریکا در مرداد امسال برگزار می‌گردد.

این مخترع برتر جهان پیش از این مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات کشور سوییس و مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات کشور کره جنوبی را در کارنامه خود دارد.

وی افزود: این اختراع بین المللی آخرین اختراع او نخواهد بود و چندین اختراع داخلی و بین المللی دیگر نیز در دست طراحی و ثبت دارد.

حسین حقیری عضو رسمی فدراسیون بین‌المللی مخترعان عنوان کرد: سالانه هزینه های بسیار زیادی در خصوص تعمیرات و نگهداری تجهیزات پالایشگاهی انجام می‌شود که با بکار بردن و تعبیه این اختراع هزینه ها تا ۸۰ درصد کاهش می‌یابد.

این نخبه جوان شیرازی افزود: با توجه به اینکه یکی از راه‌های اصلی در راستای کاهش اثرات مخرب بر تجهیزات حساس پالایشگاهی ناشی از تعمیرات بالا دستی پالایشگاه ها و قطعات فرسوده و استفاده مجدد آنها در لاین های انتقال سیال، کاربرد این سیستم پیشرفته اختراع شده می‌باشد.

حقیری تأکید کرد: روش‌های فیلتر باید توجیه اقتصادی نیز داشته باشند که در این راه می‌توان با استفاده از یک انرژی سازگار و اصولی به چرخه اقتصادی کشور ها نیز کمک کرد و از هزینه های مازاد جلو گیری شود.

این مخترع برتر جهانی ادامه داد: با توجه به تجربه ها و آموخته هایی که در کشور های مختلف جهان داشته ام، از سال ۱۳۹۰ با همکاری و همراهی دو نفر از مخترعان و نوآوران شیرازی همچون سید محمد امین جعفری و مهدی عسکری که در عرصه های بین المللی همچون سوئیس، کره جنوبی، کرواسی، آلمان افتخار آفرینی کرده اند اقدام به تأسیس و راه اندازی یک مرکز برای شناسایی، جذب، پرورش و هدایت استعدادهای درخشان شیراز و فارس با عنوان مرکز نخبگان و‌ُستا (VOSTA GROUP) تحت نظارت شرکت دانش بنیان جزیره سبز نموده ایم و بحمدالله در این سال‌ها به عنوان بزرگ‌ترین مرکز نخبه پروری در جنوب کشور عزیزمان موفق شده ایم و از بین ۱۳۰۰ نفر دانشجوی این مرکز در شیراز و بوشهر، موفق به پرورش ۴۰۰ نخبه و مخترع در عرصه های ملی و بین المللی شده ایم.

حسین حقیری نخبه برتر جهان گفت: این مرکز با بهره مندی از نخبگان و مخترعان داخلی و بین المللی با ایجاد یک ساختار بسیار دقیق در راستای پرورش افکار و کنترل ذهن و مدیریت ساختار ذهنی توانسته است حتی افرادی که در مراحل پیشرفت و توسعه فردی نیز احتیاج به آموزش داشته اند را به صورت کاملا حرفه ایی آموزش دهد و نتایج فوق العاده ای نیز توسط دانشجویان به بار بنشیند.

این دانشمند جوان اضافه کرد: فعالیت ایده پردازی را از سال ۱۳۸۵ شروع کرده و سال ۱۳۸۸ اولین اختراع خود را به ثبت رساندم و تا به امروز ۵۳ اختراع بین المللی و داخلی و درست اقدام را در کارنامه خود دارم که با توجه به روند ایده پردازی این تعداد به ۹۰ اختراع افزایش خواهد یافت.

این نخبه جهانی افزود که زمینه های ایده پردازی مختلفی از جمله صنعت خودرو – صنعت نفت و گاز – صنعت معادن سنگ آهن- تجهیزات معدنی- صنعت کارخانجات سیمان – صنعت نانو تکنولوژی که در موارد حساس و تجهیزات پیشرفته الکترومکانیکی، اختراعات و ایده های بسیار زیادی نیز در دست انجام دارم که در ماه های آینده نوید ثبت اختراع بین المللی و کاربردی شدن این اختراعات در سطح جهان را به مردم عزیز ایران خواهم داد.

حقیری مخترع برتر بین المللی تا به امروز دو مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات IFIA در کشور های سوییس و کره جنوبی و دیپلم افتخار مسابقات اختراعات کشور سوییس و درج نام اختراعات خود در کتاب اختراعات جهان را در کارنامه خود دارد.

وی افزود: تا به امروز چند مرتبه پرچم کشور عزیزمان ایران را در زمینه های علمی جهان بر افراشته ام و از مردم عزیز تقاضا دارم مانند همیشه با نیت پاک و دعاهای ارزشمندشان پشتیبان نخبگان علمی کشور باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه