English

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان خبر داد؛

اضافه شدن ۳۵۱ کلاس درس در دهه فجر به ظرفیت آموزش و پرورش فارس

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: امسال چهار هزار کلاس درس در سطح کشور به بهره‌برداری رسید که از این شمار سهم فارس ۳۵۱ کلاس بود.

اضافه شدن ۳۵۱ کلاس درس در دهه فجر به ظرفیت آموزش و پرورش فارس
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، فرشید قاسمی، بااشاره به دستاوردهای یک ساله آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: در شش ماه دوم امسال که به دهه فجر منتهی می شود تعداد ۹۵۰ فضای آموزشی در کشور به بهر برداری رسید که سهم استان فارس ۷۵ فضای آموزشی و پرورشی بود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس افزود: بهره برداری از این فضا منجر به اضافه شدن ۴ هزار کلاس درس در سطح کشور شد که سهم استان فارس ۳۵۱ کلاس درس بود.

قاسمی تصریح کرد: با بهره برداری از این فضا ها در کشور ۵۲۰ هزار متر مربع زیربنا با اعتباری بالغ بر ۶ هزار و پانصد میلیارد تومان به فضاهای آموزشی و پرورشی کشور اضافه شده است و سهم استان فارس ۵۰ هزار متر مربع و اعتباری بالغ بر ۵۱۰ میلیارد هزینه شده است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: با تلاش های صورت گرفته در آموزش و پرورش در دولت سیزدهم رتبه آموزش و پرورش از ۲۰ به رتبه ۱۵ ارتقا یافته است.

وی افزود: در راستای توسعه رشته های مهارتی تا کنون ۱۹ هنرستان جدید را در سطح استان راه اندازی کردیم.

قاسمی تصریح کرد: در ارزیابی های اخیر، آموزش و پرورش فارس جز پنج استان اول کشور اعلام و از سوی وزیر آموزش و پرورش مورد تقدیر قرار گرفت.

وی ادامه داد: در نوروز گذشته بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر را در سطح مدارس و اماکن وابسته به اموزش و پرورش استان پذیرا بودیم و از این لحاظ رتبه اول کشور را کسب کردیم.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: در فرآیند جذب نیروی انسانی در سال جاری بیش از سه هزار و سیصد آموزگار و دبیر را با انجام مراحل گزینش و مصاحبه جذب آموزش و پرورش کردیم.

وی از اجرای طرح رتبه بندی در استان و کسب استان برتر در این زمینه خبر داد و افزود: در طرح شهید سلیمانی که با هدف توسعه فضاهای ورزشی صورت گرفت، با افزایش ۲۲ صدم درصدی فضاهای ورزشی، رتبه اول کشوری را کسب کردیم.

قاسمی با بیان اینکه موضوع پرورش اولویت اصلی برنامه های آموزش و پرورش در دولت سیزدهم است، عنوان کرد: برای اولین بار برگزاری اردوی یک هزار نفره فرهنگیان در قالب اردوهای راهیان نور و پیشرفت برگزار شد و چنین اردویی با این حجم برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: طرح خلاقانه دوشنبه های مسجد محوری از دیگر برنامه های آموزش و پرورش استان فارس است لذا از سال گذشته آغاز و همچنان در همه نقاط استان ادامه دارد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: در حوزه ابتدایی برای اولین بار سه جلد کتاب برای نوآموزان  با استفاده از آموزه های دینی تدوین و توزیع شده است

وی ادامه داد: در حوزه سوادآموزی ۱۲۰ درصد از سهمیه تعیین شده را در سطح استان پوشش داده ایم.

قاسمی با اشاره به اهمیت موضوع انتخابات اذعان کرد: بیش از ۳۷ هزار دانش آموز رای اولی داریم لذا برنامه هایی برای این دانش آموزان  در دستور کار داریم.

وی با تشریح وضعیت فعلی فضاهای آموزشی استان، گفت: فرایند نیازسنجی در مدارس در حال انجام است تا مدارس نیازهای خود را ارسال و ما آنها را پیگیری و رفع کنیم.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: سال گذشته ۱۱ دستگاه سی ان سی به هنرستان ها تزریق کردیم و بیش از ۱۸ میلیارد تومان  در این خصوص هزینه کردیم.

وی اضافه کرد: از معلمان فهیم فارس تشکر می کنم که جهادگونه و بی نظیر تلاش می کنند.

 قاسمی ادامه داد: ۴۰ درصد آموزش ها لازمه به معلمان جدیدالورود ارائه شده و آموزش فناوری های نوین به معلمان همچنان ادامه دارد.

وی گفت: بیش از ۹۶۵ هزار دانش آموز در مدارس استان فارس در حال تحصیل هستند هرساله تنها پایه دوازدهم در امتحانات نهایی مشارکت داشتند اما با توجه به تاثیر گذاری نمرات نمرات در کنکور، در سه پایه؛ دهم، یازدهم و دوازدهم امتحانات نهایی داریم بنابراین نیازمند همراهی و همکاری اولیا در این زمینه هستیم.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: از همه دانش آموزان و فرهنگیان برای تلاش در برگزاری انتخاباتی پرشور دعوت می کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه