English

معاون شرکت برق منطقه ای فارس:

سامانه کنترل از راه دور ایستگاه فوق توزیع ۶۶ سپیدان راه اندازی شد

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس گفت: سامانه کنترل از راه دور ایستگاه فوق توزیع سپیدان ‌با کمترین هزینه و با هدف بهبود کارایی و امنیت شبکه برق و حمایت از تولید ملی راه‌اندازی شد.

سامانه کنترل از راه دور ایستگاه فوق توزیع ۶۶ سپیدان راه اندازی شد
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، سامانه اتوماسیون ایستگاه های فشار قوی یکی از راهکارهای بهبود کارایی و امنیت شبکه برق است.

با توجه به کانوشنال بودن ایستگاه ۶۶ سپیدان و عدم وجود فرمان از راه دور در این ایستگاه و امکان بروزحادثه انسانی، واحد مجری طرح اتوماسیون اقدام به راه اندازی سیستم اتوماسیون پایا ‌با کمترین هزینه و در راستای حمایت از تولید ملی نمود.

فرشاد فرامرزی معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس راه اندازی این سامانه را موجب بهبود عملکرد در ایستگاه ۶۶ سپیدان دانست و گفت: در طول یک شیفت کاری در پست های فشارقوی معمولی، اپراتورهایی با سطوح مختلف مهارتی مشغول به انجام وظیفه هستند که امکان اشتباه و خطای انسانی نیز بالاست و این درحالی است که کنترل پست های فشارقوی به صورت متمرکز و بصورت اتوماسیون، امکان خطای انسانی را کاهش می دهد.

فرامرزی در ادامه با بیان اینکه پست های فشار قوی تاسیسات حساسی هستند که بهره برداری از آنها می بایست با بهینه ترین روش و با حضور متخصصان و اپراتورهای ورزیده انجام شود افزود: نظارت،کنترل و اعمال کلیه فرامین در پست های اتوماسیون توسط مرکز دیسپاچینگ انجام می شود و عملیات بازیابی پست های اتوماسیون درهنگام وقوع حوادث نیز بدون نیاز به حضور فیزیکی اپراتور، با سرعت و دقت بیشتری انجام می گیرد.

محمدعلی هرمزی مجری اتوماسیون ایستگاه های شرکت برق منطقه ای فارس نیز در توضیح تکمیلی یاد آور شد: از امکانات این سیستم می توان به ارسال فرامین، نمایش وضعیت تجهیزات،‌ مشاهده مقادیر اندازه گیری، صفحات آلارم و ایونت اشاره کرد. تست و راه اندازی این سیستم با کمترین هزینه و زمان با کمک شرکت تعمیرات نیروی برق فارس صورت پذیرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه