English

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان خبر داد:

صدور شناسنامه سلامت برای انار استهبان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان از صدور کد شناسه سلامت برای محصول انار در منطقه ایج این شهرستان خبر داد.

صدور شناسنامه سلامت برای انار استهبان
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، مهدی اعیان منش بیان کرد: بر اساس دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر صدور شناسنامه سلامت ( Code QR ) برای محصولات زراعی و باغی، این مدیریت اقدام به اخذ کد شناسه برای محصول انار در ۶۰ هکتار از باغات شهرستان استهبان کرد.

به‌گفته مدیرجهاد کشاورزی استهبان؛ برگزاری کلاس‌های آموزشی برای بهره‌برداران و همکاری سازمان نظام‌ مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس، زمینه صدور شناسنامه سلامت برای این محصول را فراهم کرد.

این مقام مسئول با اشاره به الزامات اخذ کد شناسه محصولات کشاورزی، اضافه کرد: تولیدکنندگان باید تمامی محصولات زراعی، باغی و گلخانه‌ای را از ابتدای کاشت و یا در طول دوره رشد، تحت نظارت کارشناسان فنی قرار دهند و عملیات کنترل عوامل خسارت زا مانند آفات و بیماری‌ها، مصرف سموم و سایر نهاده‌ها مطابق دستورالعمل‌های فنی انجام شود.

اعیان منش خاطرنشان کرد: بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌توانند ابتدا از طریق سامانه صدور مجوزهای الکترونیکی جهاد کشاورزی (سماک) ثبت‌نام اولیه را انجام دهند و پس از دریافت کد رهگیری در سامانه سانکا نسبت به انتخاب کارشناس فنی برای اجرای طرح تولید محصول سالم اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان توضیح داد: در حال حاضر در کشور علاوه بر محصول انار، اخذ شناسنامه سلامت برای چهار محصول گلخانه‌ای و زراعی شامل فلفل دلمه‌ای، بادمجان، خیار و گوجه‌فرنگی و محصولات باغی اعم از سیب‌درختی، انگور، نخیلات، کیوی، پسته و مرکبات امکان‌پذیر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه