English

استاندار فارس:

عدالت در ارجاع پرونده ها به کارشناسان رعایت شود

استاندار فارس گفت: می بایست عدالت در ارجاع پرونده به کارشناسان رسمی دادگستری رعایت شود چرا که بی توجهی نسبت به این مهم می تواند هرچند اندک و ناچیز اما موجب انحراف شود در مقابل، توجه به این مساله موجب می شود فرد به خلاف متوصل نشود.

عدالت در ارجاع پرونده ها به کارشناسان رعایت شود

به گزارش خبرگزاری موج فارس به نقل از استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه، امروز دوشنبه اول آبان ماه در همایش گرامیداشت روز کارشناس در شیراز گفت: معتقدیم که اگر ارجاعات عادلانه باشد و از طرفی به کارشناسانی که دارای سلامت بیشتری هستند ارجاعات بیشتری داده شود، نتایج بهتری در این حوزه حاصل خواهد شد.

او ادامه داد: عادلانه بودن ارجاعات را می‌تواند از طریق سامانه کانون کارشناسان یا یک سامانه جدید دنبال کرد تا نسبت به صحت آن اطمینان حاصل شود.

وی، با اشاره به نقش حوزه اجرایی و دستگاه قضایی در مقابله با فساد، اظهار کرد: کانون کارشناسان که مجموعه مورد اعتماد هر دو حوزه است، می‌تواند مسیر را به شکل هموار و ضد فساد و در جهت اجرای عدالت پیش ببرد.

استاندار فارس گفت: باید در عمل به وظایف خود در حوزه کارشناسی از هواهای نفسانی چشم پوشی کرد و مراقب بود و هیچ مراقبتی نیز بالاتر از وجدان و نظارت الهی نیست.

ایمانیه افزود: اعتقادات و وجدان بیدار به ما کمک خواهد کرد که به نفع جامعه و هم نوعان خود تصمیم بگیریم و فعالیت و کار کنیم.

استاندار فارس، با اشاره به وجود ۷۶ رشته کارشناسی رسمی ادامه داد: حتما باید در مشاوره ها از نظر کارشناسی از این افراد کمک بگیریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه