English

مدیر کل جهاد کشاورزی بیضا خبر داد:

برداشت ۶۰ تنی کنجد در شهرستان بیضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا پیش‌بینی کرد افزون بر ۶۰ تن دانه روغنی کنجد از سطح ۵۷ هکتار از مزارع این شهرستان برداشت شود که این سطح نسبت به سال گذشته رشد حدودا دو برابری دارد.

برداشت ۶۰ تنی کنجد در شهرستان بیضا

به گزارش خبرگزاری موج فارس، صدیقه مویدی اظهار کرد: عملیات برداشت دستی این دانه روغنی از نیمه مهرماه آغاز شد و تا نیمه آبان ماه ادامه دارد. 

وی تصریح کرد: برداشت سنتی کنجد در ۴ مرحله درو کردن، خرمن کردن، استحصال دانه و بوجاری انجام می‌شود؛ از این‌رو زراعت کنجد دشواری‌های خاصی در امر برداشت دارد. 

به‌گفته مویدی، شرایط آب‌وهوایی و خاک حاصلخیز شهرستان زمینه را برای کشت انواع محصولات زراعی منطبق با الگوی کشت استان به‌ویژه دانه روغنی کنجد فراهم کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی بیضا با بیان اینکه زودرس بودن، درآمدزایی و اشتغالزایی فصلی بالا، تامین کودهای شیمیایی موردنیاز کشاورزان و نظارت مستمر مسئولان پهنه‌های کشاورزی بر مزارع، موجب ترغیب کشاورزان برای افزایش سطح زیر کشت و تولید کنجد شده، توضیح داد: این گیاه زراعی با مقاومت به خشکی و گرما نقش بسزایی در توسعه کشاورزی مناطق خشک و نیمه‌خشک به‌‌عنوان کشت تابستانه دارد.

مویدی خاطرنشان کرد: علاوه بر خام‌خوری، بیشترین مصارف این دانه خوراکی در تهیه آرد، شیرینی‌فروشی‌ها و نانوایی‌هاست و بخشی از محصول تولیدی روانه کارخانه‌های روغن‌کشی و تولید فرآورده‌های کنجدی شهرهای اطراف می‌شود.

او افزود: دانه‌های کنجد به ویژه دانه‌های سیاه، غنی از آهن است و استفاده از روغن دانه کنجد به عنوان تنها روغن خوراکی در کاهش فشار خون و گلوکز پلاسما در بیماران دیابتی با حساسیت بالا موثر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه