English

مدیرکل ورزش و جوانان فارس:

شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور متولی تکمیل پروژه‌های بزرگ ورزشی کشور است

مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: سالن ۶ هزار نفره سردار سلیمانی شیراز تیرماه ۱۴۰۰ و در روزهای پایانی دولت دوازدهم به صورت نیمه تمام افتتاح شد و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور متولی تکمیل این پروژه ملی است.

شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور متولی تکمیل پروژه‌های بزرگ ورزشی کشور است

به گزارش خبرگزاری موج فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان فارس،دکتر حیدر صفر پور  اظهارکرد: شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور به عنوان متولی پروژه‌های بزرگ مکلف شده است تا این طرح را تا هفته دولت (شهریور ۱۴۰۱) تکمیل و به بهره برداری برساند.

وی اظهار داشت: این سالن بزرگ در زمان افتتاح عجولانه فقط برق آن را به استان تفویض کرده اند و استان هم آن چه در تعهداتش بوده انجام داده است؛ طی‌ ماه‌های گذشته با پیگیرهای مکرر استاندار فارس، نمایندگان مجلس و اداره ورزش و جوانان، شرکت توسعه مکلف شده در مورد مقرر تحویل دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در خصوص ورزشگاه ۵۰ هزار نفری فارس هم گفت: دو مجموعه بزرگ ورزشی این استان همچون سالن سردار سلیمانی و ورزشگاه ۵۰ نفزی پارس که می توانستند به عنوان یک نگین درخشان برای فارس در سطح کشور باشند امروز به عنوان یک معضل بزرگ و جدی تلقی می شوند که با فشار های غیر ورزشی آن هم عجولانه، نیمه تمام افتتاح شده اند که نواقص های زیادی دارند.

این مقام مسئول تاکید کرد: وقتی پروژه ای اسم افتتاح روی آن گذاشته می شود همه فکر می کنند تکمیل است؛ در حالی که اینگونه نیست و شرکت توسعه اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان وظیفه دارد آن را تکمیل و بر اساس قولی که داده در هفته دولت در اختیار مردم شریف فارس قرار دهد.

وی تاکید کرد: به فرض اینکه ورزشگاه ۵۰ هزارنفری شیراز تکمیل و به بهره برداری برسد اما یک نفر نیروی انسانی برای مدیریت این ورزشگاه در نظر گرفته نشده است و ورزشگاهی که با پول کلانی ساخته شده چون ردیف اعتباری برای تعمیر و نگهداری ندارد،‌ مستهلک می شود و این پیش بینی برای ورزشگاه هایی که ظرفیت بیش از دو هزار نفر ظرفیت دارد و ملی محسوب می شوند در نظر گرفته نشده است.

مدیرکل ورزش و جوانان افزود: اما آنها بر این باور هستند که در قانون پیش بینی کردیم که از ظرفیت ماده پنج قانون واگذاری اماکن استفاده کنیم اما شاید اینگونه واگذاری ها به عنوان یک فرصت تعریف شده اما چون روند آن صحیح نبوده است به یک تهدید جدی تبدیل شده است.

صفرپور گفت: مجموعه بزرگی مثل ورزشگاه پارس شیراز که یک سرمایه ملی است نمی شود خیلی نگاه درآمد زایی به آن داشته باشیم و به بخش خصوصی واگذار کنیم اما اگر این کار انجام شد پس از اینکه آن را تحویل گرفتیم تعمیرات بسیاری لازم دارد که نگاه درستی نیست و در نگاه کلان کشور باید تجدید نظر شود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی