English

پیام نوروزی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران:

سال نو، موسم شکوفایی صنعت مخابرات در مسیر نوآوری است

مهندس مجید‌سلطانی، مدیرعامل شرکت‌ مخابرات‎‌ایران در پیامی به مناسبت فرا‌رسیدن سال ۱۴۰۳، سال جدید را از مهم‌ترین نقاط عطف تاریخ صنعت ارتباطات در دوران فعالیت این شرکت نامید و ابراز امیدواری کرد؛ با تکمیل حرکت رو به جلو و سازنده ای که در سه‌سال اخیر با هم افزایی نهادهای بالادستی ایجاد شده، به استمرار وضعیت باثبات و حرکت تصاعدی در حوزه مخابرات برای رشد و پیشرفت همه جانبه اقتصادی کشور دست یابیم.

سال نو، موسم شکوفایی صنعت مخابرات در مسیر نوآوری است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از مخابرات، سال ۱۴۰۲ به قدم‌های آخر خود رسید و از پس روز‌های سرما و رخوت، نوید تازگی و طراوت می‌رسد. رویش و زایش طبیعت را اگرچه هر سال به نظاره می‌نشینیم و از آن بهره می‌بریم و با زیبایی‌هایش سرشار از شور زندگی می‌شویم، اما به هر حال رویشی موقت، گذرا و محدود است.

سرسبزی، چند صباحی به جان زمین و زمان می‌نشیند، به آن شادابی و سرزندگی می‌دهد و دوباره به روزگار سکوت و رکود خود باز می‌گردد؛ اما رکود در وجود و جان آدم‌ها معنایی ندارد و شکوهِ رویشِ انسانِ خلاق، نوگرا، بزرگ اندیش و آفریننده را پایانی نیست.

بهار یعنی بهتر زیستن و بهتر نگریستن؛ یعنی بهتر از همه دیروزها، سبزی و طراوت را تلاوت کردن؛ از نقطه نظر مناسبت و تقویم، نوروز امسال به عنوان بهار طبیعت، از آغاز و پیش از آن، با بهار دل‌ها و جان‌ها که ماه مبارک رمضان است، قرین و همنشین شده و چه یکپارچگی و هم نشینی‌ای در یک آغاز دوباره برای ایرانیان بهتر از هم نشینی بهار جان‌ها و بهار طبیعت برای یک شروع فرخنده و متعالی.

تقارن فصل بهار و رویش دوباره طبیعت با ماه رمضان، فصل خودسازی و جان گرفتن دلها بر خوان ضیافت الهی است. فصل بهار که بیدار شدن طبیعت از خواب زمستانی است درسال ۱۴۰۳ با اتفاق میمون و مبارکی یعنی تقارن با ماه رمضان همراه شده؛ ماهی که در آن شکوفایی و بهار دلها رقم می خورد و در کنار نو شدن طبیعت، رستاخیزی نو در دل و جان ها با ماه میهمانی خدا بر پا می شود تا انسان خود را مانند طبیعت سرسبز، به پاکی برساند .

ماه مبارک رمضان با عید نوروز مشترکاتی دارند، یعنی مواردی هست که هم مربوط به ماه رمضان و هم مربوط به نوروز است، یکی از آن‌ها همین تحول و دگرگونی است، در طبیعت در هنگام بهار سنگ‌ها متحول نمی‌شوند، اگر قلب آدم‌ها نیز سنگ شده باشد ماه مبارک رمضان هم نمی‌تواند برای آن کاری کند؛ اما اگر قلب خودش را به خدا و دین عرضه کند و تصمیم بگیرد برکات خدایی را دریابد، خدا چنین دلی را زیر و رو، منعطف و بهاری می‌کند.

هم اکنون، سال ۱۴۰۲ هجری خورشیدی را در حالی به پایان می رسانیم که شرکت مخابرات ایران با تلاش های انجام شده مجموعه همکاران و کارکنان در اقصی نقاط کشور و در بخش‌های مختلف، بر بسیاری از مشکلاتی که در سال‌های اخیر  با آن دست به گریبان بود، به صورت نسبی غلبه کرده و اکنون آینده ای روشن برای صنعت پیشران ارتباطات و فناوری اطلاعات به طور اعم و مجموعه مخابرات کشور به طور اخص، در سال۱۴۰۳ ، برای کارشناسان و متخصصین این مجموعه، نوید داده شده و اسباب آرامش و رضایت خاطر به همراه فعالیت هدف‌مندتر، فراهم است.

در سالی که گذشت، ورود هوشمندانه و تجاری محور مخابرات به فناوری های نوین کسب و کار انجام شد و در سال ۱۴۰۳ ثمرات این نوآوری ها و ورود شرکت مخابرات ایران به فضاهای جدید و پیشرفته در حوزه اقتصاد دیجیتال خود را نمایان خواهد ساخت. با نامگذاری سال ۱۴۰۲ به عنوان سال مهار تورم، رشد تولید توسط مقام معظم رهبری، وظایف این مجموعه دوچندان شد و شرکت مخابرات ایران تمرکز خود را بر  همکاری با مجموعه های مخابراتی برای رشد تولیدات این صنعت، با تکیه بر استفاده از شرکت های دانش بنیان گذاشت و علی رغم همه تحریم‌ها و محدودیت‌های جدی از فرصت‌های ایده و فناوری ملَی  برای رشد و پیشرفت حمایت کرد.

هم‌چنین در سال ۱۴۰۲ برای اولین بار بعد از خصوصی سازی ، افزایش سرمایه از محل سرمایه گذاری انجام شده و سرمایه شرکت ۱۵۰۰ درصد افزایش داشت که این افزایش سرمایه، راه را برای رشد و پیشرفت همه جانبه شرکت با تزریق منابع مالی لازم فراهم می سازد.

ما به عنوان بزرگترین شرکت مخابراتی کشور، خود را در رشد و پیشرفت متعهد دانسته و باور داریم پیشرفت در حوزه مخابرات، به دنیای نوآورشده‌ی امروز تعلق دارد، با استفاده از این فرصت و هم افزایی در تمام شرکت، می توان به سمت مسیرهای منتهی به کسب و کارهای جدید و ارزش آفرینی برای شرکت حرکت کرد.

سالی که گذشت با تمام سختی ها ، سالی خدمت رسان و مشتری مدار برای شرکت مخابرات ایران بود زیرا در کمترین زمان ممکن، ارتباطات پایدار مخابراتی برای مردم شریف برقرار بود و در سایه الطاف خداوند متعال، این شرکت توانست برنامه های خود را برای خدمات رسانی بهتر و باکیفیت تر به مشتریان محقق کند.

در کنار تمام این پیشرفت ها، اجرای راهبردی و عملی طرح نجما در تمام استان‌ها و ورود قدرتمندانه شرکت به مرحله دوم گسترش نوآوری، با کلید زدن طرح «دیجیتما» و رشد اقتصاد دیجیتال، نویدبخش روزهای روشن برای صنعت مخابرات کشور است. برنامه کشوری گسترش فیبرنوری با عنوان «نجما» به عنوان برنامه ای پرخیر و برکت و سرشار از تلاش های جهادی که سود و خیر عمومی را نصیب حوزه ارتباطات می سازد؛ از بزرگ ترین طرح های پیاده شده بود که  اجرایی شدن آن جز با همکاری تمام کارکنان در سراسر کشور و کمک هیئت مدیره شرکت میسر نمی شد.

شرکت مخابرات ایران در سال ۱۴۰۲، وارد اجرای فاز عملی برنامه ها و چشم انداز خود مبنی بر اجرای راهبرد کلان ۵ ساله مصوب هیئت مدیره  شد  که در سال ۱۴۰۳، برنامه های  مدون آتی با قدرت بیشتر و با هدف رسیدن به زیست بوم مبتنی بر ارتباطات دیجیتال و تحول  و پیشرفت در حوزه کسب وکار ادامه می یابد.

بنابراین، برخود لازم می‌دانم از همه کسانی که در شرکت مخابرات ایران در هر سمت و مقامی و کلیت حوزه ارتباطات کشور، از وزارت ارتباطات تا هیئت مدیره و سهامدار عمده شرکت و  به ویژه همه کارکنان و همکاران عزیزم در بخش های ثابت و همراه در شرکت مخابرات ایران و شرکت ارتباطات سیار که با همت و تلاش و دلسوزی خود در تمام این روزهای پر فراز و نشیب، برای اعتلاء و ارتقای نام بلند مخابرات خوش درخشیدند، صمیمانه تشکر کنم و امیدوارم در سال پیش رو با عزم و نشاط و اراده‌ای قوی‌تر، برای رساندن نام و برند مخابرات به جایگاه اصلی و شایسته آن در اقتصاد و ارتباطات کشور و حرکت متوازن در مسیر رشد فزاینده و پیشرفت همه‌جانبه صنعت پیشران آی‌سی‌تی، گام‌هایی استوار و مطمئن بپیمائیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه