English

مخابرات ۵ استان، خودگردان شد

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تأکید بر استفاده از پتانسیل مناطق مخابراتی کشور برای افزایش درآمد، صرفه‌جویی و بهینه‌سازی هزینه‌ها گفت: خودگردانی و تفویض اختیار به مناطق، تحول مهمی در پیشرفت و گذر از بحران‌های شرکت است.

مخابرات ۵ استان، خودگردان شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از مخابرات، مهندس مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران که در آخرین جلسه شورای مدیران مخابرات در سال ۱۴۰۲ سخن می‌گفت، در تشریح طرح خودگردانی و تفویض اختیار به ۵ منطقه مخابراتی کشور، خاطرنشان کرد: از سه سال قبل، در هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران، این موضوع مطرح شد که هر یک از مناطق، خودشان درآمدها و هزینه‌های خود را مدیریت کنند.

وی افزود: پس از مصوبه هیئت مدیره، این طرح، در یک کارگروه متشکل از حوزه‌های مختلف راهبرد، تجاری و خدمات مشتریان، شبکه، فناوری و غیره، با مناطق مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت.

مهندس سلطانی با اشاره به اینکه طرح خودگردانی و تفویض اختیار به مناطق مخابراتی باید در شرایط مناسب و با برنامه‌ریزی و مطالعه دقیق اجرا می‌شد، تصریح کرد: در پایان سال ۱۴۰۲، تغییرات صورت‌گرفته، این نوید را می‌دهد که ناترازی در سال جدید، کمتر شود و با افزایش درآمد و کاهش هزینه، بسیاری از مناطق بر اساس آمار و ارقام، در ناحیه مثبت قرار گیرند و این زمانِ مناسب، برای اجرای این طرح، انتخاب شد.

وی با اظهار امیدواری از اینکه این طرح در تمام مناطق مخابراتی اجرا شود، گفت: با خودگردانی و تفویض اختیار به مناطق، استان‌ها بحران‌ها را پشت سر می‌گذارند و به مرحله آرامش می‌رسند.

در این جلسه که با حضور مدیر عامل شرکت مخابرات؛ دکتر داوود زارعیان، معاون تجاری خدمات مشتریان؛ مهندس شکوری، معاون راهبرد و توسعه کسب‌وکار؛ مهندس طاهری، معاون مالی، مهندس خلیلی، معاون شبکه و همچنین مدیران مناطق البرز، اصفهان، سمنان، مرکزی، خراسان شمالی و همچنین دیگرمدیران مناطق به‌صورت ویدئوکنفرانسی تشکیل شد، تفاهمنامه خودگردانی و تفویض اختیار پنج منطقه منتخب، به امضا رسید.

بهبود عملکرد مناطق با اجرای طرح خودگردانی

مهندس شکوری، معاون راهبرد و توسعه کسب‌و‌کار، در این جلسه با بیان اینکه پیرو مصوبه هیئت مدیره و دستور مدیر عامل، طرح خودگردانی مناطق، تهیه و تدوین شد، گفت: برای بهبود عملکرد مناطق و خروجی بهتر آن‌ها، ابتدا مدلی عملیاتی تهیه و با نظرسنجی از مناطق، بررسی‌هایی صورت گرفت و فرآیندها نهائی شد.

وی افزود: براساس این تفاهمنامه‌ها، مدیران مناطق مخابراتی البرز، اصفهان، مرکزی، خراسان شمالی و سمنان، متعهد و مکلف به اداره همه فعالیت‌ها و وظایف جاری، اجرای پروژه‌ها و انجام تعهدات در منطقه مخابراتی تحت مدیریت خود با استفاده از اختیارات مورد تفویض از سوی شرکت مخابرات ایران هستند.

معاون راهبرد، درباره زمان اعتبار این طرح اعلام کرد: مدت‌زمان اعتبار تفاهم‌نامه تفویض اختیار، از اول فروردین ۱۴۰۳ تا زمان ابلاغ مجوز جدید و یا اعلام تغییر در مفاد تفاهمنامه یا اختیارات تفویضی از سوی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران است.

وی در خصوص موارد تعهدات خودگرانی در این تفاهم‌نامه، گفت: این تفاهم‌نامه در ۸ بند در حوزه‌های مالی، پشتیبانی و زنجیره تأمین، سرمایه انسانی، تجاری و خدمات مشتریان، املاک، شبکه و حقوقی، تنظیم و در زمینه سایر حوزه‌های ستادی اعم از فناوری اطلاعات، راهبرد و توسعه کسب‌وکار، تنظیم مقررات و اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل و…، تمامی فعالیت‌ها بر اساس اختیارات جاری منطقه و با تأکید بر رعایت آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی و بودجه مصوب در منطقه مخابراتی اجرا می‌شود.

 

موضوع تجاری و درآمدزایی از مؤلفه‌های خودگردانی است

دکتر داوود زارعیان، معاون تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران  نیز با اظهار امیدواری از اجرای این طرح گفت: ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی و کمک و مساعدت همه همکاران، مسیر را به سمت‌وسویی ببریم که در سال‌های آتی همه مناطق را خودگردان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خودگردانی، مؤلفه‌های زیادی دارد که یکی از آن‌ها، موضوع تجاری و درآمدزایی است، تصریح کرد: از دو سال گذشته، موضوع طرح‌های اختصاصی و توسعه بخش تجاری در برنامه شرکت قرار گرفت که به جایگاه خوبی رسیده است و طبیعی است که این برنامه، در سال ۱۴۰۳ هم باید با جدیت دنبال شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه