English

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران:

مخابرات ایران با قدرت طرح توسعه فیبر نوری را پیش می‌برد

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: این شرکت با قدرت و قوت موضوع توسعه فیبر نوری را پیش می برد تا خدمات خوبی در آینده به مردم ارائه شود.

مخابرات ایران با قدرت طرح توسعه فیبر نوری را پیش می‌برد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی مخابرات ، درحال حاضر فیبرنوری بخش مهمی از تجهیزات ارتباطی زیرساختی در جهان را تشکیل داده است، پروژه‌ای که تحقق آن با آغاز به کار دولت سیزدهم درصدر برنامه های وزارت ارتباطات قرار گرفت.

شبکه زیرساخت کشور با سرمایه‌گذاری دولت، بیش از ۷۰ هزار کیلومتر فیبر را برای اتصال شهرهای مختلف کشور به یکدیگر فراهم کرده، اما در داخل شهرها هنوز شبکه دسترسی یا آخرین لایه اتصال به ساختمان‌های مسکونی و تجاری کشور با تجهیزات قدیمی هم وجود دارد که به شبکه مسی مشهور است؛ این شبکه به‌رغم گستردگی زیاد، توانایی کمی برای سازگاری با فناوری‌های جدید و استفاده از خدمات پهن باند دارد.

این در حالی است که بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی تا سال ۱۴۰۴ باید ۸۰ درصد خانوارها و ۱۰۰ درصد کسب‌وکارها با متوسط سرعت ۲۵ مگابیت‌ برثانیه به پهن‌باند ثابت دسترسی داشته باشند و دسترسی ۲۰ میلیون خانوار و پنج میلیون کسب‌وکار تا سال ۱۴۰۴ به اینترنت پهن‌باند ثابت باید بر بستر فیبر نوری شکل گیرد.

سال گذشته اقدامات بسیاری در جهت پیشبرد این پروژه انجام شد؛ به گونه‌ای که برخی استان‌ها تحت پوشش کامل این فناوری قرار گرفتند؛ کار در ۴۵۵ شهر آغاز و بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر فیبرکشی انجام شده است و قریب به سه میلیون خانوار تحت پوشش اینترنت پرسرعت مبتنی بر فیبرنوری قرار گرفته‌اند.

همچنین چندی پیش از سوی وزیر ارتباطات اعلام شد که آیین‌نامه بند «س» تبصره ۷ قانون بودجه تصویب شد. بنابراین با این مصوبه «حساب توسعه شبکه فیبر نوری» با سرمایه اولیه ۱۰۰۰ میلیارد تومان ایجاد می‌شود که نقطه عطفی در تامین مالی طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکارهاست. علاوه بر موارد گفته با اجرای این پروژه و سایر اقدامات، مسیر ایجاد ۱۰ میلیون پوشش تا آخر سال هموار خواهد شد.

در همین رابطه به تازگی، مجید سلطانی- مدیرعامل شرکت مخابرات ایران- در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اینکه امسال در استان تهران چند میلیون نفر تحت پوشش فیبرنوری قرار می‌گیرند، اظهار کرد: زمانی که طرح نجمای تهران را که ابلاغ کردیم و حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار پورت توسعه برای یک بازه زمانی سه الی چهار ساله درنظر گرفته ایم.

مهندس سلطانی با بیان اینکه در دولت سیزدهم گسترش طرح فیبر نوری از سوی وزیر با مشارکت تمامی اپراتور ها ابلاغ شد به تشریح اجرای این طرح در شرکت مخابرات پرداخت و تصریح کرد : یکی از استان‌های پیشرو ما در زمینه توسعه فیبر نوری استان تهران است و هر هفته هم خبرهای آن شنیده می‌شود. طرح نجما را از خرداد سال گذشته شروع شده و الان هم آثار آن را مشاهده می کنید به گونه ای که هر هفته افتتاح پروژه در استان تهران داریم.

وی در ادامه سخنانش درباره وضعیت تحت پوشش قرار گرفتن سایر استان ها تشریح کرد: ما در همه استان‌ها هستیم و امکانات داریم، مخصوصا مراکز شهر تحت پوشش شرکت مخابرات است. اگر من آمار دقیق اینکه چقدر پوشش داریم و چقدر مصرف کننده باند پهن پر سرعت داریم را اعلام کنم، مشاهده می کنید که ما با سایر شرکت ها فاصله داریم. بقیه شرکت‌ها هم تازه شروع به کار کرده‌اند اما خداراشکر مخابرات تیم خیلی خوب و قوی در همه جای کشور دارد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: طرح نجما در همه استان‌ها درحال انجام است اما اینکه ما به استان‌ها می رویم، درواقع افتتاح نمادین است نه اینکه تازه شروع کرده باشیم. به طور مثال در مازندران افتتاح نمادین گذاشتیم و همزمان ۱۱۳ طرح از ۶۳۰ طرح انجام شده بود. نه اینکه به تازگی بخواهد شروع شود. یا به طور مثال چند روز گذشته به خراسان شمالی رفتم و با حضور استاندار، طرح‌های این استان را افتتاح کردیم و پس از آن افتتاح نمادین را در خراسان رضوی داشتیم و که در این استان هم خروجی‌هایی که آماده بهره برداری بود، از سه نقطه مشهد، نیشابور و اسفراین هم کار انجام شده و تحویل شد.

بنابراین شرکت مخابرات ایران با قدرت و قوت موضوع توسعه فیبرنوری را پیش می برد و همکاران من در همه استان‌ها این طرح را جلو می برند و تا خدمات خوبی در آینده به مردم ارائه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر