English

محمودزاده در مراسم افتتاح طرح نجما در مازندران:

نهضت جهادی فیبرنوری، زیرساخت لازم برای تحقق زیست بوم دیجیتال است

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در مراسم افتتاح طرح نجما در استان مازندران با بیان اینکه ۸ فناوری برتر از ۱۲ فناوری برتر جهان در حوزه زیست بوم دیجیتال است، اظهارداشت: برای تقویت اکوسیستم دیجیتال کشور نیازمند ورود همگانی و کشوری به توسعه فیبرنوری در سرتاسر کشور بر طبق برنامه از پیش تعیین شده هستیم که نهضت جهادی فیبرنوری (نجما) در همین راستا طراحی شده است.

نهضت جهادی فیبرنوری، زیرساخت لازم برای تحقق زیست بوم دیجیتال است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، دکتر محمودزاده در این مراسم گفت: ورود هوشمندانه و تجاری محور مخابرات به فناوری های نوین کسب و کار و نهضت جهادی فیبرنوری بر اساس نیازسنجی انجام شده است و در سال ۱۴۰۲ ثمرات این نوآوری ها و ورود شرکت مخابرات ایران به فضاهای جدید و پیشرفته در حوزه اقتصاد دیجیتال خود را نمایان خواهد ساخت.

وی با بیان اینکه پیشرفت در حوزه مخابرات به دنیای دیجیتالی شده امروز تعلق دارد، گفت: با استفاده از این فرصت و هم افزایی در تمام شرکت، می توان به سمت مسیرهای منتهی به کسب و کار جدید و ارزش آفرینی برای شرکت حرکت کرد.

وی افزود: توسعه فناوری های نوین و برتر، پایش دستگاه سیاست گذار و توجه به حوزه داخلی مخابرات سه نقطه کانونی توجه مخابرات است.

دکتر محمودزاده در ادامه سخنان خود به اهداف پروژه نهضت جهادی توسعه فیبرنوری در کشور اشاره کرد و افزود: با ضروریاتی که در این طرح دیده شده است، سرعت توسعه در زمینه فیبرنوری و زیرساخت ارتباطی چند برابر خواهد شد.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در ادامه اظهار داشت: در این روند که همدلی و همسویی بین دستگاه ها را می طلبد، دست یاری به سوی همه نهادهای اجرایی و حاکمیتی دراز می کنیم.

دکتر محمود زاده با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۴۰۰ هزار پورت آماده شد که همه آن ها از منابع داخلی و بهینه سازی امکانات شرکت در حوزه سیم مسی تبدیل به فیبرنوری بوده است، اظهارداشت: در قالب طرح نجما و توسعه فیبرنوری، کابل های مسی به صورت زیربنایی با فیبرنوری جایگزین شده و منابع غیر مولد مستقیم به توسعه و حداکثر کارایی در حوزه شبکه می رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه