English

مهندس ملک جعفریان:

بهینه سازی شبکه و اولویت بندی هزینه ها در سال۱۴۰۲

مهندس ملک جعفریان در همایش تبیین سیاست ها و برنامه های ۱۴۰۲ مخابرات منطقه تهران بر جدیت در مقوله آموزش، بهینه سازی شبکه و اولویت بندی هزینه ها تاکید کرد.

 بهینه سازی شبکه و اولویت بندی هزینه ها در سال۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اداره کل مخابرات منطقه تهران، مدیر مخابرات منطقه تهران در این همایش یک روزه که در آستانه هفته ارتباطات و با حضور معاونان، مدیران کل ستادی و مناطق، روسای ادارات و مراکز مخابراتی منطقه تهرانچهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه در سالن همایش های مجموعه شهید یگانه برگزار شد، گزارشی از برگزاری سلسله نشست ها و جلسات برنامه ریزی شده در سال ۱۴۰۱برای پایش های مستمر فنی و تجاری ارایه داد و برگزاری جلسات در بیش از ۶۰ مسجد در بهمن ماه سال ۱۴۰۱را از جمله برنامه های موفق در اجرای مقوله جهاد تبیین قلمداد کرد.

گفتنی است مهندس ملک جعفریان با تشریح روند شکل گیری و ظهور اینترنت در جهان و ایران، به آثار فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی بر شئون مختلف جوامع انسانی اشاره کرد و توسعه فیبرنوری و ارایه سرویس اینترنت پرسرعت را موجب گردش سریع تر اطلاعات، شفافیت، تحقق جهادتبیین و کنترل تورم و ارتباطات سریعتر میان سازمان ها برشمرد.

مدیر مخابرات منطقه تهران ضمن ترسیم دورنمای مسیر رو به رشد فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی، به موضوع طرح نهضت جهادی شرکت مخابرات ایران با عنوان نجما اشاره کرد و دراین باره گفت: در راستای تحقق نهضت جهادی شرکت مخابرات ایران “نجما” توسعه فیبرنوری در استان تهران در قالب افتتاحات هفتگی در دستور کار قرار گرفته تا بتوانیم به بخشی دیگر از رسالت های شرکت مخابرات ایران و تهران جامه عمل بپوشانیم.

وی با تاکید بر ضرورت تعاملات گسترده با سازمان ها و نهادها برای فراهم آوردن زمینه گسترش فیبرنوری، خاطرنشان ساخت: برگزاری جلسات توجیهی با فرمانداران، شهرداران و سایر مراکز تصمیم گیری مدیریت شهری، کمک شایانی به تسهیل در روند تحقق طرح نجما دارد.

مهندس ملک جعفریان با مروری به روند رشد فناوری های ارتباطی و مخابراتی، به تاثیرات روزافزون صنعت مخابرات و ارتباطات بر انواع خدمات از جمله حوزه سلامت، آموزش و اقتصاد دیجتال اشاره کرد و افزود: گریزی از حرکت بسوی ارایه سرویس های نوین مخابراتی نظیر ارایه اینترنت پرسرعت بر بستر فیبرنوری وجود ندارد و در حال حاضر مخابرات منطقه تهران با ۱۶ هزار کیلومتر فیبرنوری به ارایه اینترنت پرسرعت مورد نیاز مشترکین حقیقی و حقوقی می پردازد، که طرح نجما نیز روند ارایه خدمات مبتنی بر فیبرنوری را سرعت دیگر بخشیده است.

مهندس ملک جعفریان با بیان اینکه برقراری ارتباطات امن، پایدار و پرسرعت میان دستگاه ها و سازمان ها منجر به شفافیت بیشتر و سرعت در انتقال اطلاعات می شود، خاطرنشان ساخت: داده کاوی و تحلیل محتوای به دست آمده، فواید و اثرات بسزایی در نحوه خدمت دهی سازمان ها و دستگاه های مختلف دارد، که همگی مبتنی بر زیرساخت های فیبرنوری شرکت مخابرات است.

وی فناوری هایی نظیر هوش مصنوعی، بلاک چین، پهبادهای ارتباطی و پستی، خانه های هوشمند، خودروهای خودران، دراختیار داشتن دیتابیس های زیاد برای تحلیل محتوا و تبدیل داده ها به اطلاعات، واقعیت مجازی و فناوری هایی از این دست را صرفا بر بستر فیبرنوری ممکن و میسر دانست و افزود: هوش مصنوعی اثرات شگرفی بر جوامع انسانی در حوزه مشاغل و کسب و کارها و سایر حوزه ها بر جای می گذارد. بنحوی که ۲۵ درصد مشاغل را در آینده ای نه چندان دور هوش مصنوعی به انجام می رساند.

مدیر مخابرات منطقه تهران با بیان اینکه در حال حاضر مخابرات، بسترهای ارتباطی موردنیاز اپراتورها و سایر حاضران در صنعت مخابرات و ارتباطات کشور را فراهم کرده است، افزود: گسترش فیبرنوری موجب رشد و ارتقای سطح کیفی ارتباطات امن و پایدار می شود و زمینه رشد حوزه های اقتصادی و خدمات رسانی را نیز به نحو مطلوبی به ارمغان می آورد.

وی حمایت و همیاری برای توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران را رسالتی ملی برای تمامی مسئولان کشور قلمداد کرد و عقب ماندن از جریان روند رو به رشد فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی را منجر به اثرات نامطلوب برای تمامی حوزه ها دانست و خواستار گسترش همکاری ها و تعاملات میان دستگاه ها و سازمان های مرتبط با توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران شد.

مدیر مخابرات منطقه تهران در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ارایه توصیه هایی به روسای مراکز مخابراتی، بر اولویت بندی امور با توجه به محدودیت های منابع مالی، شناسنامه دار بودن پروژه ها، لزوم ارتباط، تعامل و هماهنگی با سایر بخش ها، بهینه سازی شبکه، گسترش نظارت ها و سایر موارد تاکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر