English

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران:

پرداخت بخش زیادی از مطالبات پیمانکاران را در بودجه ۱۴۰۲ لحاظ کرده‌ایم

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: با موافقت هیات مدیره، بخش زیادی از مطالبات پیمانکاران در بودجه ۱۴۰۲ دیده شد ولذا بهتر از گذشته و در زمان مشخص به تعهدات‌مان عمل می‌کنیم تا باعث رونق در صنعت مخابرات شویم.

 پرداخت بخش زیادی از مطالبات پیمانکاران را در بودجه ۱۴۰۲ لحاظ کرده‌ایم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی مخابرات، مهندس مجید سلطانی پیرامون مطالبات پیمانکاران این شرکت و برنامه شرکت مخابرات برای پرداخت این بدهی‌ها، گفت: ناراحتی ما از خود پیمانکاران بیشتر است. هیچ کارفرمایی برای آنکه قراردادی را ببندد و به تعهدات خود در زمان مناسب پاسخ ندهد، خوشحال نیست.

وی، ادامه داد: بحث چرخه صنعت در میان است و اگر این چرخه آسیب ببیند، کل صنعت دچار آسیب می شود. طی دو سال اخیر مشکلات زیادی داشتیم که بخشی از آن را پشت سر گذاشتیم.

مهندس سلطانی، تاکید کرد: امسال به طور مستمر سعی داریم میزان تعهدات‌مان را کاهش دهیم و باعث رونق کسب و کار و بازار در کل صنعت شویم.

وی افزود:زیرساخت ارتباطات کشور با همگرایی نهادهای تاثیرگذار حوزه آی سی تی با رشد جهشی مواجه شده است و در سال آینده اخبار خوشی در حوزه ارتباطات شاهد خواهیم بود.

مهندس سلطانی گفت: برای بیش از یک سوم مشترکین در سراسر کشور علی رغم تصویب طرح حداقل نگهداری ، هیچ تغییری در قبوض تلفن ثابت آنان یعنی حدود ۱۰ میلیون مشترک ایجادنشده است.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: در تهران به علت مشکلات قبلی، نیاز به تقویت ارتباط داشتیم که با طرح جهش در فیبر نوری در تهران رضایتمندی مشتریان افزایش قابل ملاحظه ای خواهد یافت.

مهندس سلطانی همچنین اظهارکرد: بر اساس بررسی که از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ داشته ایم، در شبکه شرکت مخابرات از نظر درآمدی توسعه شبکه داشته‌ایم و مشترکان ما نیز افزایش یافته اند.

وی افزود: اثر درآمدی به صورت میانگین و تعداد مشترکین ما که قبض پرداخت می کنند و فعال هستند حدود ۲۰ میلیون نفر هستند. درآمد ریالی و ارزی شرکت مخابرات طی ۱۰ سال به نسبت افزایش هزینه ها حدودا ۲۲ برابر شده است؛ این در حالی است که درآمد ما کاهش یافته، اما هزینه ها ۱۲ برابر شده است.

مهندس سلطانی تاکید کرد: به دنبال افزایش تعرفه‌ها، درآمد شرکت مخابرات ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت، اما از سوی دیگر افزایش حقوق ۲۵۰ میلیاردی در ماه را داریم که اثر درآمدی تعرفه برای توسعه را به صفر و منفی رسیده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: عددی که در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب رسید به طور میانگین ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان بود که پس از یک سال، میانگین ۹۰۰۰ تومان ابلاغ شد و ما نیز این عدد را اعمال کردیم. حدود ۱۰ هزار سوئیچ در کشور در حال کار داریم و زمانی که مشترکی گوشی را برمی دارد انتظار دارد که این ارتباط به خوبی کار کند بنابراین این ۱۰ هزار سوئیچ نیازمند نگه داری دایمی هستند.

مهندس سلطانی به سیتنا گفت: خود را متعهد می‌دانیم و در جلسه ای که اخیرا داشتیم، برنامه راهبردی و برنامه بودجه ۱۴۰۲ را مورد بررسی قرار دادیم که موارد ذکر شده در این جلسه مورد موافقت هیات مدیره قرار گرفت، مقرر شد بخش زیادی از مطالبات پیمانکاران در بودجه ۱۴۰۲ دیده شود و برنامه ای که داریم این است که بهتر از قبل و در زمان مشخص به تعهدات‌مان عمل کنیم و باعث رونق در این صنعت شویم.

وی خاطرنشان کرد: مساله ای که برای پیمانکاران وجود دارد این است که خودشان از شرایط ما مطلع هستند و از قدیم با ما همکاری داشتند، لذا برای خودشان هم این شرایط باعث تعجب است و با ما کنار می‌آیند.

مهندس سلطانی تشریح کرد: در برنامه سال ۱۴۰۱ طرح نهضت جهادی فیبرنوری در بیش از ۵۰ درصد استان ها طراحی و در حال اجرا است. همچنین برای استان های باقیمانده نیز طرح ها در دست بررسی است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ افتتاح بیش از ۴ هزار میلیاردتومان پروژه توسعه زیرساختی را خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، اظهار کرد: این شرکت در حال پیشرفت است و در بودجه ۱۴۰۲ وضعیت بهتری به نسبت سال‌های پیش خواهیم داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه