English

افشاگری ژانگ در پارلمان انگلیس علیه فیس بوک

سوفی ژانگ دومین افشاگر فیس بوک دیروز در پارلمان انگلیس شهادت داد. این محقق داده سابق شرکت در سخنان خود فاش کرد شبکه اجتماعی به دولت‌ها اجازه می‌دهد گفتمان سیاسی را دستکاری کنند.

افشاگری ژانگ در پارلمان انگلیس علیه فیس بوک

به گزارش خبرگزاری موج، اظهارات اولیه ژانگ بیش از پیش نشان می‌دهد فیس بوک برای دستیابی به سود، نسبت به انتشار اخبار جعلی چشم پوشی کرده است. او در بخشی از سخنانش گفت: هدف رسمی این شرکت درآمدزایی است و روی حفاظت از خود تمرکز کرده است.

این جلسه به عنوان بخشی از فرایند تهیه پیش نویس قانونی برای مقابله با محتوای خطرناک برگزار شد. نمایندگان پارلمان انگلیس از افشاگر فیس بوک درباره شغلش به عنوان محقق داده در تیم Site Integrity این شرکت سوالاتی پرسیدند. وظیفه این تیم بررسی حساب‌های کاربری رباتیکی است که بیشتر اوقات با پشتیبانی سازمان‌های دولتی فعالیت می‌کنند.

افشاگر فیس بوک به اعضای پارلمان انگلیس گفت: حذف حساب‌های کاربری جعلی یکی از سیاست‌های فیس بوک است. اما اگر حساب‌های کاربری جعلی به طور مستقیم به شخصیت‌های سیاسی مرتبط نبودند، حذف نمی‌شدند. چنین روندی سبب می‌شود شخصیت‌های سیاسی آزاد مرتکب جرم شوند.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: در فیس بوک افراد وظیفه دارند طوری درباره ماهیت قوانین و شیوه اجرای آنها تصمیم بگیرند که رابطه حسنه با سیاستمداران محلی و اعضای دولت حفظ شود. چنین وضعیتی تضاد منافع ایجاد می‌کند.

همچنین ژانگ هنگام فعالیت خود در این شرکت متوجه یک شکاف در قوانین آن شد. هرچند این شرکت حساب‌های کاربری شخصی را احراز هویت می‌کند، اما هیچ سیاستی برای قانونمند کردن صفحاتی که توسط کسب و کارها، برندها یا افراد ندارد. هنگامیکه حساب‌های کاربری جعلی توسط سیاستمداران ایجاد می‌شوند، آنها می‌توانند در کنش و واکنش‌های موجود در پلتفرم دستکاری کنند. فیس بوک چنین اقدامی را «رفتار نامعتبر هماهنگ»(CIB) می نامد. یکی از مشهورترین مثال‌های این رویداد مربوط به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا است.

این درحالی است که چندی قبل فرانسیس هوگن، دیگر افشاگر فیس بوک نیز در سنای آمریکا شهادت داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه