English

نمایندگان آمریکایی خواهان تحقیقات درباره فیس بوک شدند

نمایندگان آمریکایی مارک زاکربرگ را متهم کردند با تلاش برای دستیابی به درآمد بیشتر به ایمنی کاربران اهمیتی نداده است. آنها از رگولاتورها خواستند درباره اتهامات فیس بوک تحقیقاتی انجام دهد.

نمایندگان آمریکایی خواهان تحقیقات درباره فیس بوک شدند

به گزارش خبرگزاری موج، روز گذشته فرانسیس هوگن کارمند سابق و افشاگر فیس بوک در یک جلسه استماع در مقابل کمیته بازرگانی سنا حاضر شد تا درباره اینکه فیس بوک چگونه کاربرانش را وا می‌دارد محتوای این شبکه را مدام بررسی کنند و در نتیجه فرصتی ایده آل برای تبلیغ کنندگان فراهم می‌کند، شفاف سازی کند.

وی در این باره گفت: تا زمانی که فیس بوک در سایه عمل کرده و تحقیقاتش را از مردم پنهان می‌کند، غیرقابل اعتماد است.

هوگن ده‌ها هزار سند محرمانه از فیس بوک خارج کرده که وال استریت ژورنال چند گزارش نیز براساس آنها نوشته است. این تحقیقات نشان می‌دهد فیس بوک از تأثیر مخرب اینستاگرام بر نوجوانان آگاه بوده است.

افشاگر فیس بوک در بخش دیگری از سخنانش گفت: مدیران شرکت می‌دانند چگونه باید فیس بوک و اینستاگرام را ایمن تر کنند، اما تغییرات لازم را اجرا نمی‌کنند زیرا سودآوری نجومی خود را بر کاربران ترجیح می‌دهند. در این زمینه نیاز است کنگره اقدامی انجام دهد.

در همین راستا نمایندگان آمریکایی مارک زاکربرگ مدیر ارشد اجرایی فیس بوک را متهم کردند همزمان با تلاش برای دستیابی به درآمد بیشتر به ایمنی کاربران اهمیتی نداده است. آنها از رگولاتورها خواستند درباره اتهامات افشاگر فیس بوک مبنی بر آنکه این پلتفرم به سلامت ذهنی کودکان آسیب می‌رساند و سود سهام شرکت، تحقیقاتی انجام دهند.

سناتور دان سالیوان نیز از تأثیر فیس بوک و زیرمجموعه‌هایش مانند اینستاگرام روی سلامت ذهنی کودکان ابراز نگرانی کرد.

ریچارد بلومنتال دیگر سناتور آمریکایی نیز گفت: فیس بوک می‌دانست محصولاتش اعتیاد آور هستند.

وی خواستار شهادت زاکربرگ در مقابل کمیته سنا شد و از سوی دیگر خواهان تحقیق کمیسیون بورس و اوراق بهادار و کمیسیون فدرال تجارت در این شرکت شد.

زاکربرگ چند ساعت بعد در یک پست عمومی در فیس بوک از عملکرد شرکت خود دفاع کرد و گفت: این اتهامات برخلاف اهداف فیس بوک هستند.

وی در این باره نوشت: این ادعا که ما به طور عمدی محتوایی ترویج خشم را منتشر کرده‌ایم، کاملاً غیرمنطقی است. ما از راه تبلیغات درآمدزایی می‌کنیم و آگهی دهندگان به طور مداوم به ما گوشزد می‌کنند که نمی‌خواهند تبلیغات کسب وکارشان نزدیک محتوای آسیب زا یا خشونت پراکنی باشد. هیچ شرکت فناوری نمی‌شناسم که محصولاتش را برای خشمگین یا افسرده کردن مردم بسازد.

زاکربرگ در بخش دیگری از پستش اعلام کرد به تحقیقات برای تاثیرهای اجتماعی خود ادامه می‌دهد. علاوه برآن کنگره باید قوانین را آپدیت کند تا سن قانون نوجوانان برای استفاده از سرویس‌های اینترنتی مشخص شود، شیوه‌های احراز سن آنها تعریف شود و همچنین باید برای ایجاد توازن بین حریم خصوصی نوجوان و اعطای دسترسی به والدین برای رصد فعالیت‌ها اقدامی انجام شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه