English

در استرالیا؛

توقف انتشار اخبار در فیس بوک توسط شبکه خبری «سی ان ان»

شبکه خبری سی ان ان اعلام کرد انتشار اخبار در صفحات فیس بوک استرالیا را متوقف کرده است.

توقف انتشار اخبار در فیس بوک توسط شبکه خبری «سی ان ان»

به گزارش خبرگزاری موج، یک ماه قبل دادگاه عالی در استرالیا اعلام کرد ناشران اخبار از لحاظ قانونی مسئولیت کامنت هایی را برعهده دارند که زیر پست‌ها منتشر می‌شود این در حالی است که فیس بوک درباره غیرفعال کردن کامنت ها در این کشور همکاری نمی‌کند به این ترتیب سی ان ان نخستین سازمان خبری بزرگی است که از زمان اعلام رأی دادگاه در استرالیا از حضور در فیس بوک خودداری می‌کند و انتشار اخبار در صفحات فیس بوک استرالیا را متوقف کرده است.

طبق رأی دادگاه استرالیا حتی اگر پست هایی که ناشران اخبار (مانند سی ان ان) منتشر می‌کنند حاوی افترا یا تهمت نباشد، باز هم مسئولیت کامنت ها به عهده ناشر است.

در صورتیکه ناشران اخبار دیگر نیز از اقدام سی ان ان پیروی کنند، اقدام مذکور در سراسر صنعت پیامدهای وسیع‌تری خواهد داشت.

سخنگوی سی ان ان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما متاسف هستیم که فیس بوک یک بار دیگر نتوانست تضمین کند یک پلتفرم معتبر برای ژورنالیسم است.

به گفته او سی ان ان همچنان به انتشار محتوا در پلتفرم‌های خودش در استرالیا ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر سخنگوی فیس بوک نیز اعلام کرد تصمیم اخیر دادگاه نشان می‌دهد باید اصلاحاتی در قانون استرالیا انجام شود و این شرکت مشتاق شفاف سازی دراین حوزه است.

او در ادامه افزود: ما نمی‌توانیم در امور حقوقی سی ان ان را راهنمایی کنیم. اما جدیدترین اطلاعات درباره ابزارهای موجود برای مدیریت کامنت ها را در اختیار آنها قرار دادیم.

این شبکه اجتماعی ادعا می‌کند چند ویژگی برای ناشران اخبار و کاربران دیگر فراهم کرده تا قابلیت ثبت کامنت برای پست‌ها را محدود کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه