English

تولید یک محصول کاربردی در صنعت نفت و گاز

فشرده‌ساز گریز از مرکز به عنوان یک محصول کاربردی در صنعت نفت و گاز توسط یک شرکت دانش بنیان به تولید رسید.

تولید یک محصول کاربردی در صنعت نفت و گاز

به گزارش خبرگزاری موج و به نقل از معاونت علمی و فناوری، مجتبی خطیبی عضو هیات مدیره یک شرکت دانش بنیان گفت: کمپرسور گریز از مرکز که در این شرکت تولید شده، در گذشته فناوری تولید آن در داخل کشور وجود نداشته است.

وی افزود: فشرده‌ساز گریز از مرکز با استفاده از افزایش انرژی جنبشی گاز خنک‌کننده و به کمک پره‌های دوار، فشار و دمای گاز را بالا می‌برد. گاز به داخل محفظه مکیده شده و پره، گاز را مجبور به چرخش با سرعت بالا می‌کند. در نهایت گازی که بیش‌ترین سرعت را دارد از یک دیفیوزر عبور کرده و در آن حجم گاز افزایش و سرعتش کاسته می‌شود.

خطیبی خاطر نشان کرد: در این فرآیند، انرژی جنبشی گاز در فشار پایین و سرعت بالا، به سرعت پایین و فشار بالا مبدل می‌شود. با افزایش سرعت دورانی پره، فشار نهایی نیز افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: بر خلاف کمپرسور پیستونی، که در هر سیکل سه حالت مکش و تراکم و تخلیه یکی پس از دیگری رخ می‌دهد، در کمپرسور گریز از مرکز، تمام این فرآیندها به طور همزمان و مداوم رخ می‌دهد. در این نوع کمپرسور، ظرفیت می‌تواند با دور موتور و تنظیم دریچه گاز ورودی کنترل شود.

به گفته مدیر این شرکت دانش بنیان ، از کمپرسور گریز از مرکز در صنایع پتروشیمی ، نفت و گاز استفاده می شود و می توان گفت که در هر محلی که هوای فشرده پرحجم نیاز باشد، از کمپرسور گریز از مرکز استفاده می شود.

وی خاطر نشان کرد: از جمله مزایای کمپرسور گریز ار مرکز، این است که می تواند فشار را به ۱۲۰۰ پاسکال برساند، فونداسیون‌های ویژه ای نیاز ندارند، هزینه نسبی اولیه افزایش اندازه را بهبود داده و هوا را بدون روغن و چربی منتقل می کند.

خطیبی افزود: این شرکت، فعالیت خود را برای صادرات به هندوستان، چین و آلمان آغاز کرده است و علاوه بر تلاش در راستای ارزآوری، مانع خروج ۴ میلیون دلار ارز از کشور در سال گذشته شده، که این رقم می تواند به زودی تا ۱۰ میلیون دلار نیز ارتقا یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه