English

یقه ی رئیس‌جمهور

یقه ی رئیس‌جمهور

دکتر محمودرضا امینی- خبرگزاری موج، انتظار میرفت و میرود کنش مدیریتی آقای رئیسی در جایگاه ریاست جمهوری با رؤسای جمهور قبلی تفاوت فاحش داشته باشد. حداقل در موضوعاتی که خودشان وعده داده اند و همچنان قول هایی می دهند از جمله نقد گذشته به جای گزارش کار در دولتشان جای ندارد.

رئیس جمهور مدیری است که میخواهد و باید ضمانت اداره کشور و پیشرفت آن را با همه ناکاستی ها انجام دهد و اشراف کافی نسبت به کمبودها و نبودها داشته باشد اما:

"باید تحولات داخلی و خارجی را به نحوی شناخته و تدابیر خود را بر این مبنا به دولت ابلاغ نماید"

و تحول در باورهای عمومی و نسل جوان و انتظارات آنها واقعیتی اجتناب پذیر است.

دوران نسلی و تاریخی حال کشور نشان از گذار و تحولات روحی و رفتاری است. شاید نسل جدید بدلیل گسترش عرصه تبادلات اطلاعات و یا به عبارتی هجوم بمباران اطلاعات متأسفانه کمتر به تقیدات و باورهای عرفانی و اخلاقی توجه دارند ولی به قانون و قرار به عنوان خط یا شاخص تعیین کننده توجه دارد از اینرو بیشتر مطالباتشان بر محور قول ها و وعده ها و بایدها و نبایدهای قانونی آنهم بدلیل وعده قانون است و با همین شاخص مطالبه و اعتراض می نمایند.

در این رابطه حکمرانی و مدیریت دولت با اقتضا و با دقت و نیز با توجه به تحول نسلی و باورها از یک سو و ظرفیت های انجام نشده قانون اساسی و سایر قوانین باشد.

واقعیت این است که انتظار می رود هر چه رئیس جمهور در سفرها و دیدارها وعده میدهد را به اضافه سایر وعده های قبلی و قانونی باید به اجرا درآورد و باید باور کرد در هر وعده ای رئیس جمهور عملا یقه خود را به دست مردم نسل پرشور جوانان میدهد در این شرایط شاید بهتر باشد بایدها و نبایدهایی که براساس اطلاعات دقیق بدست می‌آید و حتی در سفرها و دیدارها ملاحظه می شود رئیس جمهور آنها را به هیئت دولت و همکاران خود ابلاغ کند و عملاً یقه مسئولین را به دست مردم دهد و خود وی یقه گیری مسئولین خود در راستای مطالبات و اقدامات باشد، به این ترتیب رئیس جمهور حرف برای گفتن و مطالبه کردن و نظارت و یقه گیری بیشتری دارد و همکاران وی مجبور به تلاش مضاعف خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر