English

جراحی اقتصادی

جراحی اقتصادی

دکتر محمودرضا امینی- خبرگزاری موج؛ به نظر می‌‌رسد هیچ چاره‌ای در اقتصاد کشور جز جراحی نیست، شاید بتوان با عبور بسیاری از مشکلات اقتصادی و صرفا جوسازی و گفتار درمانی سر اقتصاد را گرم کرد و در دومینو انتقال مشکلات اقتصادی از قبل به بعد را همچنان ادامه داد اما هیچ تضمینی در روند آرام اقتصاد برای آینده نبود به عبارتی مرگ شکننده اقتصاد جمهوری اسلامی ایران کاملا مشهود بوده و هست.

۲.برای جراحی، فهم و درک دقیق و صحیح مشکلات و البته راه‌ حل و چاره‌ های آن ضروری است از این رو نمی توان به یک دولت و یا کمیته اقتصادی آن کفایت کرد و اینکه می‌بایست همه اهل نظر و عمل در اقتصاد به طور جهادی با همبستگی و هماهنگی وحدت فرماندهی اقتصادی را در این جراحی یاری کنند تا بتوان در یک معادله چند ضلعی علاوه بر ایجاد اشتغال، کنترل تورم، بهبود وضعیت زندگی و پیشرفت لازم را در عین  مقاوم سازی ایجاد کرد.

۳. یکی از نقاط ضعف جدی در حال حاضر در کشور که مورد طمع و سواستفاده دشمنان قرار گرفت و لشکریان بی جیره و مواجب داخلی یا بالعکس آن را یاری می‌دهند پیچیدگی‌های رفع مشکلات و جراحی اقتصادی است، اما باید پذیرفت که در حال حاضر جنگ اقتصادی همراه با جنگ رسانه ای و جنگ شناختی اصل نابودی کشور و جمهوری اسلامی را به طور جد و پیش از پیش دارد. پس باید شرایط جنگی و جراحی لازم صورت گیرد و برنامه ریزی‌های جهادی جنگی با ابزارهای مختلف رسانه‌ای مدیریتی و آگاه‌سازی های مردمی باشد.

۴. رئیس جمهوری که سال اول کار خود را آماده جراحی در شرایط جنگی می‌ کند و شبانه روز خود و همکارانش را صرف هدایت و اقدام می نماید قطعا قابل تقدیر است اما ملاحظه می‌شود، شبکه های مجازی و رسانه‌ای داخلی و خارجی و خصوصا خارجی کمر همت بسته که همراه با رقیبان و مخالفان سیاسی که در دوره‌های قبل از ریاست جمهوری هرگونه بیماری را سزاوار می‌دانستند و حل مشکلات اقتصادی را مذاکره با کدخدا و گمشده را در جام برجام می دانستند و همه شمشیرها را از رو بسته و از هر جو سازی و جریان سازی فروگذار نیست.

به راستی مظلومیت آقای رییسی یادآور مظلومیت شهید دکتر بهشتی است اما روشن است که مسیر جراحی اقتصاد در فضای جنگ اقتصادی در حال اثرات مثبت است و یا حداقل نوید آثار مثبت را می‌دهد گرچه مثل هر جنگ و جراحی، خطرات و دردهایی برای مردم وجود خواهد داشت.

شاید برای گذراندن این همه جوسازی ها، شیطنت‌ ها و دشمنی‌ ها و البته دقت مردم شریف به همراهی، صرفا این باشد که هر مدعی نقد کننده پیشنهاد تخصصی و عالمانه بدهد.

جوسازی کردن انواع خبرهای جعلی در شبکه‌های مجازی و غیر مجازی خسته کردن همه و هم راستایی با خاستگاه اسرائیل_آمریکا و همه دشمنان ماست و نباید اقدامات ما در نقد و مخالفت شبکه های ماهواره ای مانند من و تو و بی بی سی و امثال  آن خط بدهند.

شاید مسئولیت رسانه ملی و همه رسانه‌ها، صاحب نظران و متخصصین و همه مطلعین اقتصادی تجار و بازرگانان یک وضعیت هماهنگ همراه با وحدت باشد تا اگر انتقاد و اشکالی هم هست در جای حق خود باشد.

از طرفی آقای رییسی رئیس جمهور محترم، به خوبی باید مستحضر باشد که وقت سازماندهی ملی است و از همه ظرفیت‌های مردمی و ساختاری بهره ببرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر