English

روایتی از توصیه آیت‌الله بهاءالدینی درباره شهید صیادشیرازی

فعال سیاسی اصولگرا گفت: مرحوم آیت‌الله سید رضا بهاءالدینی که انسان کامل و عارفی وارسته بود سفارش مرحوم صیاد شیرازی را به من کردند و گفتند که این آقا یک روحانی واقعی است، با هم باشید و هوای هم را داشته باشید.

روایتی از توصیه آیت‌الله بهاءالدینی درباره شهید صیادشیرازی

خبرگزاری موج؛ محمودرضا امینی فعال سیاسی اصولگرا اخیراً به مناسبت سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی ضمن ذکر خاطراه‌ای از این قهرمان ملی کشورمان، تاکید کرد: در ارتباط با شهید صیاد شیرازی آنچه که خوب است نقل شود، توجه به فرمایشاتی است که مقام معظم رهبری در خصوص ایشان نقل کرده‌اند، چرا که ایشان بهترین آشنایی را با این شهید عزیز داشتند.

وی تصریح کرد: مرحوم آیت‌الله سید رضا بهاءالدینی (استاد افرادی همچون شهید مطهری) که انسان کامل و عارفی وارسته بود سفارش مرحوم صیاد شیرازی را به من کردند و گفتند که این آقا یک روحانی واقعی است، با هم باشید و هوای هم را داشته باشید.

امینی با اشاره به وجوه شخیصتی شهید صیاد شیرازی، اظهار داشت: این شهید عزیز انسانی بود که واقعا به جز خواست خدا در ذهنش نبود. همواره ذاکر بود و نمازهایش را در اول وقت می‌خواند؛ انسانی که برای هر کار خیری که می‌خواست شروع کند دو رکعت نماز می‌خواند و همیشه وضو داشت.

مدیر عامل موسسه مرور وقایع جهان ادامه داد: شهید علی صیادشیرازی در هرنگرشی ابتدا خواست خدا را در نظر داشت. در تبعیت و ولایت‌پذیری به شدت ولایی بود. نسبت به شناخت و اجرای توصیه‌های ائمه معصومین(ع) بسیار کوشا بود و شاید کمتر می‌توانیم سراغ داشته باشیم که او کار‌های خودش را بدون توسل و توجه به شخص خاصی انجام می‌داد.

وی اظهار داشت: با حالت ویژه‌ای در تصمیم‌گیری‌ها و حتی عملیات‌ها به ائمه اطهار(ع) متوسل می‌شد. تمام عملیاتی را که در جبهه‌ها می‌خواستند شروع کنند قبل از آن به پابوس امام رضا (ع) می‌رفت. وقتی به پابوسی امام هشتم می‌رفتیم آن طور نبود که کار زیارت را سریع انجام دهیم در حالی که شب بیدار بود و توسل می‌کرد.

این فعال سیاسی با اشاره به رابطه شهید صیاد شیرازی با اصل ولایت فقیه، گفت:  این شهید عزیز اصلاً اعتقاد نداشت که بدون توجه و پیروی از ولایت فقیه می‌توان سرباز امام زمان(عج) بود لذا معتقد بود اگر قرار است سرباز امام زمان(عج) باشی باید سربازی‌ات برای ولی فقیه خشنود کننده باشد.

امینی ادامه داد: شهید صیاد شیرازی همیشه منتظر شهادت بود و نظم و انضباط ویژه‌ای داشت و تمام لحظات خود را با برنامه ریزی دقیق انجام می‌داد. زمانی که از او سؤال می‌کردم برای چه خود را آنقدر محدود می‌کنید؟ پاسخ می‌داد «اوصیکم بتقوی الله و نظم امرکم». برای من به واقع تقوای ایشان روشن بود، زیرا دروغ، زیاده خواهی، فرصت طلبی و ترجیح خود به دیگران از ایشان ندیده بودم.

فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: شهید صیاد شیرازی بسیار اهل مشورت بود و بنده توفیق مشاور بودن برای ایشان را داشتم، اما مشورت ایشان به معنای تبعیت نبود. در یک عملیاتی ایشان تصمیم گرفت یکی از فرماندهان را تغییر دهد و از من مشورت خواست که من بعد از بررسی‌ها اعلام کردم که این شخص را تایید نمی‌کنم که بعد از ۴ دفعه تکرار می‌خواستند من هم راضی باشم، لذا دیدم ایشان نگران هستند که به او گفتم شما تصمیم گیرنده هستید و من مشاور، که خیالش راحت شد و در برنامه صبحگاه روز بعد همان شخص را که می‌خواستند، معرفی کردند.

وی ادامه داد: در تصمیم گیری‌های نظامی با دقت و جدیت کار را  دنبال می‌کردند لذا دیدگاه‌های نظامی او ویژه بود؛ بنابراین با یک انسانی مواجه بودیم که یک مدیر نظامی است، همه لحظات را برای خدا می‌داند و اهل تقواست و تدبیر خوبی در مدیریت جنگ دارد.

امینی با بیان اینکه شهید صیادشیرازی در تصمیم‌گیری‌ها بسیار قاطع بود، تصریح کرد: همه افراد از سرباز تا سرهنگ او را به حسن خلق می‌دیدند و وقتی به بازدید می‌رفت سرباز‌ها خوشحال می‌شدند. این مرد الهی و روحانی واقعی گاهی غصه و دغدغه، خوشحالی و امید‌هایی داشت که قابل توجه بود. غصه‌های او در رابطه با کارکرد‌های غیر موثر دستگاه‌های مختل در رابطه با توسعه کشور، خطا‌های برخی از مدیران، بی توجهی به زیردستان بود و اعلام می‌کرد چرا اوضاع مطابق با خواسته‌های امام (ره) و رهبری نیست. آمالش این بود که همواره تلاش کند تا بتواند این خدمات خود را به امام زمان (عج) ارائه کند.

وی ادامه داد: دغدغه‌های شهید صیاد شیرازی حل مشکلات در همه ابعاد بود و گاهی در مورد کارکرد صداوسیما هم اظهار نظر می‌کرد و در عین حال تحت تاثیر هیچ سفارشی قرار نمی‌گرفت؛ بنابراین من ایشان را یک انسان متفاوت با بقیه همرزمانانش می‌دانم؛ استثنا بود. شاید بتوانیم شهید صیاد شیرازی و حاج قاسم سلیمانی را دو کفه ترازو بدانیم که قدرت معنویت و اقتدار نظامی را نشان می‌دادند و در صحنه‌های عملیات نام صیاد شیرازی نیمی از مسائل را حل می‌کرد.

مدیر عامل موسسه مرور وقایع جهان اظهار داشت: به شدت از اینکه امتیازی برایش قائل شوند ناراحت می‌شد و زمانی که بنیاد شهید یک زمینی را به ایشان اهدا کرده بود او با نگرانی و ناراحتی پاسخ داد که حق من نیست که از خانواده شهدا بهره‌ای را داشته باشم لذا آن ملک را بازگرداند.

وی  در ادامه نقل خاطراتش از شهید صیاد شیرازی، اظهار داشت: یکی از مسئولان عالی رتبه کشور راجع به فرزند خود سفارشی می‌کرد که شهید صیاد شیرازی گفت این خلاف شرع است و من شرعم را از امام(ره)می‌فهمم.

مشاور وقت شهید صیادشیرازی ادامه داد: یک بار شنیدیم که قرار است درجه سرلشکری به ایشان اهدا شود که وقتی خدمت ایشان در ستاد کل نیرو‌های مسلح رسیدم، گفت شما من را خوب میشناسی من به این درجات دل خوش ندارم و من منتظر شهادتم و شهادت درجه من است گرچه خوشحال می‌شوم آقا دست بر روی شانه من بگذارد.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: اینکه کسی عزیز دل می‌شود و اقتدارش برای مردم مشخص می‌شود و امرش نافذ می‌شود بخاطر مسیری است که انتخاب می‌کند. بنابراین من معتقدم صیاد چنین است.

امینی در پایان گفت: اگر جوانان ما امروز صیاد شیرازی را نشناسند و الگوی خود قرار ندهند این کوتاهی است چرا که فیلمی در این زمینه ساخته نمی‌شود در حالی که جوانان خواننده‌های خارجی را به اسم و رسم می‌شناسند! این کوتاهی فرهنگی است. مراکز آموزشی و پژوهشی باید در این راستا قدم بردارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ر

    خداوند هردوتاشانرا رحمت کنندانشاالله خداوند همه شهدا را رحمت کنندانشاالله
    برروان پاک شهدا صلوات اللهم صل علی محمد و آل محمد

  • fatemeh nikouee

    در یک عملیاتی ایشان تصمیم گرفت یکی از فرماندهان را تغییر دهد و از من مشورت خواست که من بعد از بررسی‌ها اعلام کردم که این شخص را تایید نمی‌کنم که بعد از ۴ دفعه تکرار می‌خواستند من هم راضی باشم، لذا دیدم ایشان نگران هستند که به او گفتم شما تصمیم گیرنده هستید و من مشاور، که خیالش راحت شد و در برنامه صبحگاه روز بعد همان شخص را که می‌خواستند، معرفی کردند.??????
    تایید نمی کنم ولی معرفی کردند؟؟؟؟!!!! و بعد فهمیدم چقدر اشتباه میکردم

  • ناشناس

    روح تمام عزیزان و افتخار افرینان عرصه رزم و شهادت در پیشگاه حضرت پرور‌گار در امرزش و ارامش ....انها مردان عمل واقعی بودندو با نثار جان و خون خود شاهدان شهیدند .کاش بعضی مسوولین پشت میز نشین هم که ۴۵ سالست فقط رزمندگان را دعا کرده اند مزه ی رزم و جنگ را می چشیدند و فقط حرافی و لاف و گزاف نمی بافتند ...کاش !!!!!!