English

در سومین همایش طب تسکینی عنوان شد؛

خدمت رسانی مکسا به بیش از ۳۱ هزار بیمار مبتلا به سرطان

اجرای طرح مدیریت بهینه و جامع بیماران مبتلا به سرطان در قم الگویی مطلوب برای بهینه سازی مدیریت بیماری سرطان از مرحله پیشگیری تا درمان است.

خدمت رسانی مکسا به بیش از ۳۱ هزار بیمار مبتلا به سرطان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از گروه انتخاب الکترونیک ،  دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در سومین همایش طب تسکینی که در بیمارستان فیروزگر برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: ارائه طرح مدیریت بهینه و جامع بیماران مبتلا به سرطان مراقبت های حمایتی تسکینی یک الگو و مدل خوب برای مدیریت بیماران مبتلا به سرطان بوده و این طرح آزمایشی برای مبتلایان به سرطان ریه و سینه در قم در حال اجراست.

قانعی اظهار کرد: امروزه باید به مقوله پیشگیری بیشتر توجه شود و هزینه کرد برای آن امری ضروری است. وی گفت: خلا برنامه ای جامع که همراه با پرونده الکترونیکی بتواند از پیشگیری و سطح یک، بیماری سرطان را پوشش دهد همچنین مسیر ارائه خدمات را تا سطوح بعدی تشخیص و درمان به شیوه ای علمی و تخصصی مدیریت کند، در کشور کاملا به چشم می آمد. وی افزود: ارائه این مدل همراه با پرونده الکترونیک طراحی شده که در برخی موارد از پیشتازان این عرصه نظیر انگلیس هم جلوتر است، فرصتی مغتنم و مفید برای ارائه خدمات به بیماران مبتلا به سرطان است.

در ادامه این همایش مدیر عامل مرکز کنترل سرطان ایرانیان از برخورداری بیش از ۳۱ هزار بیمار مبتلا به سرطان از خدمات مراقبت های حمایتی و تسکینی رایگان طی ۱۴ سال گذشته در این مرکز خبر داد: این طرح که آزمایشی در شهر قم اجرا شده قرار است در ۵ استان کشور نیز اجرا شود.

محمد جهانگیری با تاکید بر اینکه مراقبت های حمایتی و تسکینی باید قبل از تشخیص بیماری شروع شود، اظهار کرد: هدف از اجرای مدیریت بهینه و جامع بیماران مبتلا به سرطان رفع دغدغه های بیماران بوده و این طرح ۲۶ گام دارد و در حوزه پیشگیری، غربالگری، درمان و خودمراقبتی تعریف شده و اکنون در قم به صورت آزمایشی در حال اجراست.

جهانگیری با اشاره به اینکه سازمان جهانی بهداشت از سال ۱۳۹۰ طب تسکینی را به عنوان دانش پذیرفته است، ادامه داد: مراقبت های حمایتی و تسکینی برای بهتر زندگی کردن بیماران و خانواده های آن‌ها است. طب تسکینی به هیچ وجه در روند تخصصی درمان مداخله نمی کند و به شرایط جسمی، روحی و عوارض اجتماعی، معیشتی بیمار توجه دارد.

جهانگیری با بیان این که اکوسیستم مراقبت در مکسا هدف گذاری شده است، افزود: این اکوسیستم شامل مباحث گوناگون است، برنامه جامع مدیریت سرطان قم، توسط مؤسسه مکسا و دانشگاه علوم پزشکی قم دنبال و اجرا شده است که هدف نهایی آن، کاهش بروز انواع سرطان است.

مدیرعامل موسسه کنترل سرطان ایرانیان، شبکه مراقبت در منزل را اصلی ترین بخش مراقبت های این مرکز برشمرد و گفت: تا قبل از تاسیس این مرکز این خدمت در کشور مغفول مانده بود و این مرکز خدمات پر هزینه را رایگان ارائه می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه