English

در پایان ممیزی سیستم‌های خارجی مدیریت یکپارچه فولاد مبارکه حاصل شد؛

تمدید گواهینامه ۹ استاندارد مدیریتی در فولاد مبارکه

جلسه اختتامیه بررسی فرایند ممیزی سیستم‌های خارجی مدیریت یکپارچه (IMS) توسط شرکت (SGS) بعدازظهر روز چهارشنبه یکم آذرماه با حضور مدیرعامل و جمعی از معاونان و مدیران شرکت فولاد مبارکه و تیم ارائه‌دهنده ممیزی برگزار شد و در پایان این جلسه از سوی تیم ممیزی گواهینامه 9 استاندارد مدیریتی در فولاد مبارکه تمدید شد.

تمدید گواهینامه 9 استاندارد مدیریتی در فولاد مبارکه

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از  روابط عومی فولاد مبارکه اصفهان ، در این نشست محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به ضرورت پی بردن به نقاط ضعف و قوت این شرکت بزرگ اقتصادی در ادامه مسیر پیشرفت و توسعه اظهار کرد: الگوی ملی بنگاه‌داری در چشم‌انداز این شرکت تعریف شده که یکی از مؤلفه‌های تأثیرگذار آن به نحوه اداره سازمان توسط مدیران برمی‌گردد و باید برای بخش‌های مختلف مدیریتی، الگو و برنامه مشخصی داشته باشیم.

وی ادامه داد: ازاین‌رو سعی شده تا نحوه اداره سازمان با یک مدل واحد پیش برود، مدلی که در قالب آن، نتایج و هم‌افزایی بیشتری را دریافت کنیم. درواقع هدف از ارائه ممیزی تبدیل‌شدن به یک فرهنگ است که بهبود مستمر در فولاد مبارکه یک فرهنگ شود، البته این بهبود مستمر در فولاد مبارکه طبق گزارش‌ها و آمار در مسیر تبدیل‌شدن به یک فرهنگ قرار گرفته است.

هم‌راستا شدن در مسیر مدل واحد مدیریتی
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه معتقد است که باید در بحث مدیریت به فضاهای جدیدی ورود پیدا کرد تا بتوان گواهیISO و گردش کار لازم را در این بخش‌ها کسب کرد و نحوه مدیریتی به یک مدل مبدل شود؛ از سویی دیگر شکل‌دهی کار تیمی نیاز به یک مدل دارد و باید برای آن برنامه‌ریزی داشت.

وی با اشاره به اهداف در سیستم مدیریتی و یافته‌های ممیزی، گفت: اتفاقات فولاد مبارکه در این راستا محسوس بوده و برای نمونه در بخش کیفیت، تمرکز بر تولید محصولات ویژه با ارزش‌افزوده بالاتر بوده است و از نتایج آن می‌توان به تولید محصولات و گریدهای جدید مورد نیاز صنایع خودروسازی، فولاد زنگ نزن و الکتریکی و ... اشاره داشت.

طیب‌نیا تمرکز بر سلامت و ایمنی کارکنان را از دیگر اقدامات در این بخش برشمرد و افزود: در موضوع ارتقای ایمنی در سازمان، همه پیمانکاران رسمی و غیررسمی باهم در نظر گرفته می‌شوند و شاخص‌ها بهبود را نشان می‌دهد اما بازهم امکان بهبود شرایط وجود دارد.

رسیدن به صنعت سبز یک شعور و فرهنگ است
وی در خصوص مباحث محیط‌زیستی، رسیدن به استانداردها را فراتر از انتظارات دانست و گفت: نائل شدن به صنعت سبز در فولاد مبارکه شعار نیست و تلاش می‌شود که به یک شعور، فرهنگ و اعتقاد قلبی و عملی تبدیل شود و مسئولان امر در بازدید از فولاد مبارکه به این امر اذعان دارند که این شرکت الگوی رعایت مسائل زیست‌محیطی است. البته در این حوزه به‌واسطه تکنولوژی‌ها عقب نیستیم و می‌توانیم پیشتاز باشیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: امروزه اشتراک‌گذاری دانش در گروه فولاد مبارکه نهادینه ‌شده و دستاوردها و اهداف در رکوردزنی بومی‌سازی، نحوه تجهیز و استفاده از آن‌ها در سایر شرکت‌های زیرمجموعه فولاد پیاده‌سازی شده و به توسعه دانش در مرزهای کشور نیز اعتقاد داریم.

طیب‌نیا با بیان اینکه در زمینه تأمین اقلام استراتژیک نیاز به سرعت بیشتری است، گفت: گزارش‌ها در این چرخه حاکی از عدم ارزیابی نیست و چرخه تکمیل ارزیابی باید سرعت یابد و شاخص‌ها و مدارک ارزیابی، مشخص و درست تعریف شود.

گفتنی است در ابتدای این جلسه محمد ناظمی هرندی معاون تکنولوژی فولاد مبارکه تصریح کرد: در فرایند ممیزی ۱۴۲ کمیته تحلیل در قالب ۹ استاندارد موارد ممیزی را بررسی کردند. امسال برای اولین بار فرایند پیش‌ممیزی استاندارد بازدهی آب را آغاز کردیم و در بهمن‌ماه صدور گواهی‌نامه‌ها انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین سرمایه فولاد مبارکه همکاران و کارکنانی هستند که همیشه خود را همراه سیستم‌ها و نگرش‌های استاندارد قرار می‌دهند. در این میان بازنگری، اجرا و آموزش دستورالعمل‌ها، گردشکارها از شاخص‌های قدیمی ممیزی فولاد مبارکه به شمار می‌رود که پیشرفت قابل‌توجهی داشته است.

مشروح گزارش ممیزی فولاد مبارکه
در ادامه این جلسه، اعضای تیم ممیزی در گزارش‌های جداگانه‌ای نقاط قوت و قابل‌بهبود شرکت در بخش‌های مختلف را ارائه کردند. در این میان توجه فولاد مبارکه به جایگاه و اهمیت مسائل محیط‌زیستی در نواحی، طرح‌ریزی و ارزیابی دقیق عملکرد بازدهی آب، رعایت اصول 5S، توجه به زیباسازی محیط و توفیقات شرکت در عرصه‌های ورزش حرفه‌ای و خانواده کارکنان از نقاط برجسته در گزارش ممیزی مطرح‌شده بود.

در پایان از سوی تیم ارزیابی، مجوز تمدید گواهینامه 9 استاندارد مدیریتی در فولاد مبارکه صادر شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه