English

صادرات ۱۰ میلیون دلاری در صنعت لوستر و روشنایی/ استقبال کشورهای اروپای از لوستر ایرانی

بیست و هشتمین نمایشگاه لوستر و چراغ‌های روشنایی و تزئینی امروز با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس اتحادیه لوستر تهران افتتاح شد.

صادرات 10 میلیون دلاری در صنعت لوستر و روشنایی/ استقبال کشورهای اروپای از لوستر ایرانی

به گزارش خبرگزاری موج در آیین افتتاح این نمایشگاه معاون هماهنگی و امور کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران، رئیس اتاق اصناف ایران رئیس اتحادیه لوستر حضور داشتند.

رئیس اتحادیه لوستر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه لوستر ایران حاصل ذائقه و هنر ایرانی است و با ظرافت کاری خاص تصاویر بدیع و سرشار از نور و رنگ را به تصویر خواهد کشید افزود: ساخت لوستر نیاز به چند حرفه مختلف دارد که مجموع آن‌ها به تولید لوستر ختم می‌شود و تولیدکنندگان صنعت لوستر نشان داده اند که می توانند با محصولات خارجی رقابت کنند و برای کشور ارز آوری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه این صنعت توان اشتغال‌زایی فراوانی دارد که اگر حمایت‌های لازم برای تولیدکنندگان مهیا شود به رونق بسیار خوبی در این زمینه خواهد رسید گفت: نقطه قوت لوسترهای ایرانی کیفیت بسیار بالای آن‌هاست، مدل‌ها و طرح‌های زیادی از سوی سازنده‌های داخلی ارائه می‌شود که بسیار متنوع و زیباست. ضمن اینکه کارهای ایرانی دارای ضمانت‌نامه از سه تا هفت سال هستند. 

حمید رضا منافی اظهار داشت: گرچه آمار بیش از ۱۰ میلیون دلاری به عنوان صادرات سالیانه رسمی این صنعت عنوان می‌شود، اما بخش عمده‌ای از صادرات به صورت غیر رسمی و مسافری است که جایی ثبت نمی شود.

وی گفت: روسیه، عراق، افغانستان، کشورهای اروپای شرقی و حتی اروپایی غربی، عمده واردکنندگان لوستر های ایرانی و بازارهای هدف صادراتی تولید کنندگان ما هستند.

این مقام صنفی با اشاره به دعوت از هیات‌های تجاری خارجی برای حضور در این دوره از نمایشگاه، خاطرنشان کرد: هدف بلندمدت ما توسعه صادرات این محصولات است.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: بین ۱۰ تا ۲۰ درصد محصولات موجود در بازار از دیگر کشورها وارد می شود که به طور عمده کالاهای واسطه هستند.

منافی افزود: در سال‌های گذشته شاهد ورود محصولات آماده این صنعت به کشور بودیم، اما با توجه به کیفیت تولیدات داخلی و همچنین قیمت های رقابتی آنها، امکان رقابت چندانی با تولیدات ایرانی نداشتند.

رئیس اتحادیه لوستر تهران اضافه کرد: صنعت لوستر چند ماهی است که از صنعت چینی و بلور جدا شده است،اما قدمتی بیش از نیم قرن دارد و ۶۵۰ تولید کننده در این صنعت فعال هستند.

بیست و هشتمین نمایشگاه لوستر و چراغ‌های روشنایی و تزئینی با حضور ۸۳ شرکت داخلی در بیش از پنج هزار متر مربع فضای نمایشگاهی، از امروز به مدت چهار روز (تا دوازدهم دی ماه) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران پذیرای علاقه‌مندان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه