English

برای نخستین بار در کشور توسط شرکت فولاد مبارکه به دست آمد؛

اخذ گواهینامه استقرار راهنمای کار ایمن در دوران بیماری کووید ۱۹

شرکت فولاد مبارکه به ‌عنوان نخستین شرکت در کشور توانست با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط به بیماری کووید 19 گواهینامۀ استقرار راهنمای کار ایمن در دوران این بیماری (ISO 45005:2020) را دریافت کند.

اخذ گواهینامه استقرار راهنمای کار ایمن در دوران بیماری کووید 19

به گزارش خبرگزاری موج، با شیوع بیماری همه‌گیر کووید 19 از سال گذشته، مهم‌ترین دغدغۀ بنگاه‌های اقتصادی، پایداری در فرایند تولید با حفظ سلامت و ایمنی کارکنان بوده است. با توجه به ناشناخته بودن ویروس کرونا و تأثیرات آن و عدم تجربۀ کافی در مواجهه با این پدیده، بدون شک کووید 19 چالش‌برانگیزترین مسئله در چند دهۀ اخیر بوده که تمامی ابعاد سازمان‌ها، از فرهنگ سازمانی تا مدل کسب‌وکارشان را تحت تأثیر قرار داده است.

اخذ این گواهینامه صحه‌گذاری بر فعالیت‌های انجام‌شده در فولاد مبارکه است

در پی کسب این موفقیت ارزشمند، عباس اکبری محمدی، معاون نیروی انسانی و سازماندهی فولاد مبارکه اصفهان ، در جلسۀ اختتامیۀ ممیزی گواهینامۀ استقرار راهنمای کار ایمن در دوران بیماری کووید ۱۹ با تأکید بر اینکه اخذ این گواهینامه صحه‌گذاری بر فعالیت‌های انجام‌شده در فولاد مبارکه است، اظهار داشت: در ابتدا کسب این موفقیت را به تمامی همکاران تبریک می‌گویم. باید به خاطر داشته باشیم تداوم تولید در زمان شیوع کرونا یکی از دغدغه‌های مدیران ارشد سازمان بود و اخذ این گواهینامه به معنای تأیید و صحه‌گذاری بر اجرای نظام‌مند اقدامات انجام‌شده برای مدیریت ایمن کارکنان در برابر این بیماری است.

وی افزود: اخذ این گواهینامه مطمئنا ما را در راهی که پیش رو داریم مصمم‌تر خواهد کرد. با استقرار این استاندارد اعتمادبه‌نفس کارکنان برای چندمین بار افزایش خواهد یافت و منجر به بهبود مستمر در شرکت خواهد شد.

معاون نیروی انسانی فولاد مبارکه، ضمن قدردانی از تمامی کارکنان، به‌ویژه همکاران حوزۀ سلامت و ایمنی، گفت: برای همۀ توصیه‌های تیم ممیزی، اقدامات مؤثری تعریف و اجرا خواهد شد تا ان‌شاءلله آیندۀ بهتری برای خانوادۀ فولاد مبارکه رقم بخورد.

علی‌رغم همۀ مشکلات و سختی‌ها و با همت کارکنان به‌خوبی شرایط موجود مدیریت شد

در همین خصوص، سید مهدی نقوی، معاون تکنولوژی شرکت نیز با بیان اینکه فولاد مبارکه با جمعیتی بالغ‌بر 20 هزار نفر و فرایندی که به‌طور پیوسته و بدون وقفه در طول شبانه‌روز در حال تولید است، گفت: با تبیین ابعاد مختلف این موضوع در حوزه‌های کارکنان، تأمین مالی، مشتری و تکنولوژی، اقدامات لازم جهت تعیین سناریوهای مختلف و تعریف راهکارهای مواجهه با آن‌ها در جهت حفظ پایداری در زنجیرۀ ارزش انجام شد. این امر سبب شد علی‌رغم همۀ مشکلات و سختی‌ها، با همت کارکنان شرایط موجود به‌خوبی مدیریت شود و بتوانیم به اهداف و استراتژی‌های خود در سال 99 دست یابیم.

وی از ارادۀ فولاد مبارکه در خصوص انتقال آگاهانه و مسئولانۀ همۀ تجارب حاصل از اقدامات خود در زمینۀ مدیریت کار ایمن در دوران بیماری کووید 19 در قالب درس‌آموخته‌ها به کلیۀ صنایع کشور خبر داد.

استفاده از استانداردهای مدیریتی جهت حفظ یکپارچگی و نظام‌مندی از ابتدا در دستور کار بوده است

محمد ناظمی هرندی، مدیر تضمین کیفیت و تعالی سازمانی فولاد مبارکه نیز با اشاره به اینکه استفاده از استانداردهای مدیریتی جهت حفظ یکپارچگی و نظام‌مندی در اجرای رویکردهای سازمان از سیاست‌های فولاد مبارکه از ابتدا تاکنون بوده است، گفت: استقرار استاندارد ISO 45005:2020 تحت عنوان راهنمای مدیریت کار ایمن در دوران بیماری کووید 19 نشان از موفقیت فولاد مبارکه در مدیریت این بیماری در یک سال گذشته دارد.

وی ضمن قدردانی از همۀ همکاران، به‌ویژه کارکنان حوزۀ منابع انسانی و HSE ابراز امیدواری کرد تا با مشارکت و همدلی همۀ کارکنان بتوانیم از این برهه نیز با موفقیت عبور کنیم.

صیانت از نیروی کار و تداوم تولید در زمان شیوع کرونا یک فعالیت تیمی بود

حسین مدرسی‌فر، مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط زیست شرکت فولاد مبارکه هم تصریح کرد: صیانت از نیروی کار و تداوم تولید در زمان شیوع کرونا یک فعالیت تیمی بود که منجر به اخذ گواهینامۀ ISO45005 شد.

وی ضمن اشاره به اینکه بحران شیوع ویروس کرونا علاوه‌بر تهدید گسترده و عمیقی که برای سلامتی جامعه ایجاد کرده، همۀ فعالیت‌های جمعی ازجمله فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی را متأثر ساخته است، گفت: ابعاد همه‌گیری این بیماری و تبعات آن با هیچ‌یک از بحران‌های پیشین قابل‌مقایسه نبود و ضرورت داشت آثار این موضوع بر حوزه‌های حیاتی و استراتژیک، مانند صنعت فولاد که زیرساخت شریان اقتصادی است، بررسی  شود و راهکارهایی برای مقابله با آثار خطرناک آن ارائه گردد. خوشبختانه اخذ این گواهینامه بر درستی فعالیت‌های شرکت فولاد صحه گذاشت.

وی ادامه داد: فولاد مبارکه با توجه به تأکید مدیریت ارشد سازمان برای حفظ و صیانت از سلامتی کارکنان و سایر ذی‌نفعان خود، به‌ویژه کارکنان پیمانکار که ارتباط مستقیم با فولاد مبارکه دارند، روزهای سختی را پشت سر گذاشته تا این موفقیت حاصل شده است.

وی کسب این موفقیت را حاصل همکاری تمامی واحدهای منابع انسانی، تضمین کیفیت، حراست، سیستم‌ها و فناوری اطلاعات، خرید، اقتصادی و مالی دانست و با تأکید بر اینکه واحد بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط زیست همواره در تمامی فراز و نشیب‌ها در کنار سایر کارکنان است، ابراز امیدواری کرد این موفقیت‌ها برای فولاد مبارکه استمرار داشته باشد.

تعهد شرکت برای حفظ سلامتی کارکنان، پیمانکاران و جامعۀ پیرامون، الگویی بی‌نظیر برای تمام شرکت‌های ایران

در همین خصوص، حسینیان سرممیز تیم ممیزی از شرکت SGS نیز ضمن تأیید اقدامات فولاد مبارکه در این حوزه، تعهد شرکت برای حفظ سلامتی کارکنان، پیمانکاران و جامعۀ پیرامون آن را الگویی بی‌نظیر برای تمام شرکت‌های ایرانی دانست.

گفتنی است ممیزی خارجی استاندارد ISO 45005:2020، «راهنمای مدیریت کار ایمن در دوران بیماری کووید 19» در قالب یک تیم سه‌نفره از شرکت SGS به مدت 11 نفر-روز و با برگزاری 18 جلسه به‌صورت مجازی از تاریخ 26 بهمن‌ماه برگزار شد و فولاد مبارکه موفق شد برای اولین بار در کشور گواهی تأیید استقرار این استاندارد را اخذ کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی