English

بهره‌ برداری از شبکه رادیویی دیجیتال در شرکت فولاد مبارکه

شبکۀ رادیویی دیجیتال (DMR) با هدف پایداری حداکثری شبکه و سرویس و دسترسی بهینه به خدمات با ارزش‌افزودۀ بالا در فولاد مبارکه طراحی شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بهره‌ برداری از شبکه رادیویی دیجیتال در شرکت فولاد مبارکه

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس واحد ارتباطات  فولاد مبارکه اصفهان ضمن تأیید این خبر گفت: در بسیاری از فعالیت‌های فولاد مبارکه نیاز زیادی به ارتباط بدون وقفه و امن با سرعت مناسب دسترسی و اعلان وجود دارد. در این زمینه یکی از سیستم‌های ارتباطی شرکت که قدمت چندین‌ساله دارد بی‌سیم رادیویی از نوع آنالوگ است و از زمان شروع پروژۀ ساخت فولاد مبارکه، کلیۀ واحدها ازجمله انتظامات، آتش‌نشانی، اورژانس، راه‌آهن و نواحی دیگر جهت انجام عملیات و فعالیت‌های کاری خود از بی‌سیم‌های آنالوگ دستی و خودرویی استفاده می‌کنند.

حسن کیانی در تشریح اهمیت و لزوم اجرای این پروژه از پوشش‌دهی ضعیف و در برخی مواقع همراه با اختلال بین بی‌سیم‌های دستی، خودرویی و ایستگاهی، کم بودن مدت‌زمان نگهداری شارژ این دستگاه‌ها، فرسودگی و کمبود قطعات و مشکلات تعمیرات و عدم امکان ضبط مکالمات و ردیابی موقعیت بی‌سیم در مواقع بحرانی و فعالیت‌های پدافندی به‌عنوان مهم‌ترین مشکلات سیستم قدیمی یاد کرد.

وی در تشریح چگونگی اجرای این پروژه گفت: با توجه به مشکلات فوق با برگزاری جلسات متعدد و انجام تحقیقات میدانی و با در نظر گرفتن تکنولوژی‌های موجود، بعد از مشاورت با شرکت‌های مربوطه، بی‌سیم رادیویی دیجیتال DMR انتخاب گردید و جهت دسترسی به حداکثر پایداری، از بین برندهای موجود بهترین آن در نظر گرفته شد. در ادامه، برای بهره‌برداری از سیستم جدید که مشابه سیستم رادیویی موبایل کار می‌کند، برای پوشش‌دهی مناسب، 4 دکل در موقعیت‌های نجات 1 و 2، ساختمان مرکز B، ساختمان پاتیل‌بر با ارتفاع بین 35 تا 50 متر نصب گردید و امکان ارتباط بین تجهیزات مربوطه از طریق فیبر نوری فراهم شد.

در ادامه، پس از آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم جهت نصب سیستم‌های سخت‌افزاری خریداری‌شده، با هدف استفادۀ بهینه از تجهیزات زیرساخت موجود، تجهیزات نصب و توسط کارشناسان مطابق با نیازهای فولاد مبارکه برنامه‌ریزی گردید. به‌نحوی‌که در مراحل اولیه سعی شد با توجه به حساسیت استفاده از این تجهیز در شرایط اضطراری، حتی‌الامکان مطابق با سیستم آنالوگ موجود باشد تا مدتی به‌صورت هم‌زمان هر دو سیستم در مدار باشند و سپس قابلیت‌های جدید به‌مرور اضافه شود.

رئیس واحد ارتباطات فولاد مبارکه در ادامه به قابلیت‌های سیستم جدید اشاره کرد و گفت: ازجمله قابلیت‌های جدید این سیستم استفادۀ دو تیم کاری با یک فرکانس و دو شکاف زمانی (تایم اسلات) و انعطاف در استفادۀ هم‌زمان تایم اسلات‌هاست که این قابلیت مشکلات بسیاری ازجمله ارتباط هم‌زمان بین نواحی پدافندی و حساس فولاد مانند آتش‌نشانی، اورژانس و... را فراهم کرده است. ضمنا در بسیاری از شات‌دان‌ها عملکرد منعطف و قابلیت برنامه‌ریزی طبق نیاز در زمان کوتاه را داراست. از دیگر مزایای برجستۀ این سیستم می‌توان به کیفیت صدای خوب، امکان ضبط مکالمات و قابلیت‌های دیتا مانند پیامک، GPS، تلمتری و رومینگ اشاره کرد. ضمن اینکه با عنایت به قابلیت‌های پدافندی ذکرشده و امکان مانیتورینگ تجهیزات در شبکه و کنترل از راه دور، این پروژه موجب ارتقای توان لجستیکی و پدافندی (خصوصا پدافند غیرعامل) در شرکت فولاد مبارکه شد.

وی خاطرنشان کرد: در فاز تکمیلی پروژه، برخی از نقاط کور باقی‌مانده در شرکت که نیاز به صرف هزینه و تکنولوژی اتصال متفاوت به این شبکه دارند، تحت پوشش‌دهی جدید قرار می‌گیرند.

کیانی اظهار کرد: واحد مخابرات یکی از زیرمجموعه‌های مدیریت بازرسی فنی اتوماسیون و ابزار دقیق در شرکت فولاد مبارکه است که مسئولیت ایجاد، نگهداری و تعمیرات سیستم‌های ارتباطی از قبیل مراکز و خطوط تلفن، سیستم‌های اینترکام، دوربین‌های مداربسته، و بی‌سیم رادیویی را بر عهده دارد.

وی در خاتمه از مدیریت‌های خرید، کنترل مدیریت، امور مهندسی، اجرای پروژه‌های جنبی، مشاوران، پیمانکار شرکت پویا رهیافت و تمامی همکاران واحد دفتر فنی بازرسی فنی و اتوماسیون و ابزار دقیق که جهت اجرای پروژۀ DMR واحد مخابرات را یاری کردند قدردانی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی