English

تعمیرات دیگ اوتیلیزاتور کنورتور شماره ۲ بخش فولادسازی با موفقیت انجام شد

در فروردین ماه سال جاری تعمیرات دیگ کنورتور شماره 2 بخش فولادسازی همزمان با نسوز چینی کنورتور انجام شد.

تعمیرات دیگ اوتیلیزاتور کنورتور شماره 2 بخش فولادسازی با موفقیت انجام شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان ، محمدرضا اسماعیل زاده، معاون انرژیتیک بخش فولادسازی با اعلام خبر فوق به خبرنگار هفته نامه آتشکار گفت: دیگ های اوتیلیزاتور در کارگاه کنورتور بخش فولادسازی نقش تصفیه، سوزاندن و خنک کردن گازهای ناشی از فرآیند تبدیل چدن به فولاد را بر عهده دارد که ساخت پانل های این دیگ ها توسط شرکت های خارجی انجام می گرفت، با توجه به لزوم تعویض پانل اکران عقب دیگ کنورتور شماره 2 در جهت حفظ تولید کارخانه و از طرفی تحریم های ظالمانه امکان تأمین آن ها از کشورهای خارجی میسر نشد که با دستور سرپرست مدیریت بخش فولادسازی و همکاری مدیریت مهندسی نت مکانیک این پانل ها بعد از طراحی ، تهیه نقشه و تأمین متریال ، توسط شرکت جهان آریا عالی نژاد در داخل کارگاه کنورتور ساخته و در تعمیرات آجر چینی کنورتور شماره 2 تعویض و به بهره برداری رسید که طراحی ، ساخت و نصب این پانل به صورت 100 درصد بومی سازی شده و به دست تلاشگران ایرانی انجام گرفت.

محمود شفیعی، معاون برنامه ریزی و اجرای تعمیرات مهندسی نت مکانیک نیز در این رابطه گفت: یکی از مهمترین تعمیرات انجام شده در فروردین ماه سال جاری تعمیرات مربوط به دیگ کنورتور شماره 2 بخش فولادسازی بود که حدود 10 شبانه روز به طول انجامید.

وی افزود: با هماهنگی بخش فولادسازی و با نظارت واحد برنامه ریزی و پایش تعمیرات مهندسی نت  صورت گرفت. در این تعمیرات علیرغم مشکلات ایجاد شده ناشی از بیماری کرونا و محدودیت هایی که جهت تردد افراد در تعطیلات فروردین ماه وجود داشت کار به صورت شبانه روزی و با کیفیت بالا و بدون هیچگونه وقفه ای انجام شد.

حامد محمدی، سرپرست برنامه ریزی و پایش تعمیرات مهندسی نت مکانیک هم گفت: در این تعمیرات تقریباً 520 عدد اتصال در لوله های دیگ با دقت برشکاری، سنگ کاری و فیتاپ شد و جهت اتصال آن ها از جوش آرگون استفاده شد.

وی با بیان این که جوش آرگون از روش های جوشکاری هست که به دقت و مهارت خاصی نیاز دارد، افزود: بعد از راه اندازی و آبگیری دیگ  توسط واحد انرژی بخش فولادسازی نشتی های بسیار جزئی وجود داشت که  خوشبختانه در حداقل زمان ممکن برطرف گردید و کنورتور در مدار تولید قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی