English

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان:

توسعه نامتوازن زنجیره فولاد باعث بحران در تامین مواد اولیه شده است

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان توسعه نامتوازن زنجیره فولاد را عامل اصلی بحران در تامین مواد اولیه به ویژه سنگ آهن برای شرکت های فولادی دانست.

توسعه نامتوازن زنجیره فولاد باعث بحران در تامین مواد اولیه شده است

به گزارش خبرگزاری موج، منصور یزدى زاده مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در پنل نقش دولت در تسهیل و توسعه در آمدهای غیرنفتی که در سومین روز از نمایشگاه بین المللی ایران کانمین 2019 برگزار شد ، توسعه نامتوازن زنجیره فولاد را عامل اصلی بحران در تامین مواد اولیه به ویژه سنگ آهن برای شرکت های فولادی دانست و گفت : ما روى کاغذ هم کمبود سنگ آهن داریم. امروز بزرگترین دغدغه فولادسازان تامین مواد اولیه است که به شرکت هاى فولادى دیگر نیز سرایت کرده است.

مهندس یزدی زاده ادامه داد: متاسفانه توسعه ها در بخش معدن به جای آنکه افقی صورت بگیرد ، به صورت عمودى انجام گرفته است و  امروز شرکت‌هایی مانند گل‌گهر و چادرملو خود درگیر تولید فولاد شده اند. به همین دلیل اخیرا فولاد مبارکه نیز دغدغه تامین مواد اولیه را مطرح کرده است.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان یکی دیگر از چالش های تامین مواد اولیه را ، صادارت سنگ آهن بدون توجه به نیاز داخل عنوان نمود و گفت: ذوب آهن مخالف صادرات نیست اما معتقد است ابتدا باید نیاز ظرفیت هاى موجود در واحدهاى فولادى تامین شود. این در حالی است که هم اکنون نیز مقدار قابل توجهی سنگ آهن از کشور صادر می شود .

مهندس یزدی زاده ، تعرفه 25 درصدی عوارض را فاقد بازدارندگی لازم برای صادرات دانست و گفت : حتماً این عدد باید افزایش پیدا کند اما با این وجود آمادگى خریدارى نقد سنگ آهن معادن کوچک را داریم .

وی در پایان گفت : باید نشست های مشترکی بین فولادسازان و معادن برگزار شود و ما از اینجا برای شرکت در این نشست ها و خرید نقدی سنگ آهن اعلام آمادگی می کنیم.

در این پنل که به همت خانه معدن ایران و شبکه معدن برگزار شد مهندس منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان ، دکتر اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، مهندس فرید دهقانی مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، مهندس وجیه اله جعفری مدیرعامل شرکت تهیه و تولید موادمعدنی ایران، مهندس ابوالقاسم شفیعی رییس انجمن سنگ ایران و مهندس مهرداد اکبریان رییس انجمن سنگ آهن ایران حضور داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه