English

تاکید مدیرعامل فولاد مبارکه بر نقش‌ آفرینی هرچه بیشتر شرکت‌ های زیرمجموعه

هلدینگ های متیل، آتیه‌ فولاد و سرمایه‌گذاری توکا‌فولاد با سوابق ارزشمند و اتکا به نیروی انسانی متخصص خود باید بتواند برای گروه فولاد مبارکه و به‌طورکلی برای صنعــــــت و اقتصــــــاد کشـــــــور بیش‌ازپیش نقش‌آفرینی کنند.

تاکید مدیرعامل فولاد مبارکه بر نقش‌ آفرینی هرچه بیشتر شرکت‌ های زیرمجموعه

به گزارش خبرگزاری موج، مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان این مطلب را در نشست تخصصی زنجیره توزیع محصولات فولادی، چالش‌های پیش رو و استراتژی‌های جدید که با همکاری گروه فولاد مبارکه و فولاد متیل برگزار شد، مطرح کرد.

وی با تأکید بر این‌که گروه متیل می‌تواند با ورود به حوزه سنگ‌آهن، کنسانتره، حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای، بازار سرمایه و صادرات به‌عنوان بازویی توانمند برای فولاد مبارکه نقش‌آفرینی کند، گفت: بهترین حالت این است که شرکت سرمایه‌گذاری توکا‌فولاد، گروه‌متیل و آتیه‌فولاد بتوانند در تمامی این عرصه‌ها، فعالیت‌های خود را گسترش دهند. در حال حاضر پروژه‌های زیادی در سطح کشور مطرح است که بسیاری از سرمایه‌گذاران علاقه‌مندند با نام و اعتبار فولاد مبارکه در آن مشارکت داشته باشند.

مدیرعامل فولاد مبارکه اظهار داشت: به خاطر داشته باشیم این انتظار جامعه است که بنگاه‌های اقتصادی بزرگ مانند فولاد مبارکه دائم به‌روز و مولد باشند لذا ما باید با ورود به عرصه‌های جدید، خود را تکامل‌بخشیم.

وی تصریح کرد: همچنان که فولاد مبارکه پا به عرصه تولید قطعات و تکنولوژ شدن گذاشته است و پیشبرد هر یک از بخش‌های نقشه راهبردی خود را با یک شرکت دانش‌بنیان و استارتاپ به اشتراک گذاشته است، شرکت‌های زیرمجموعه ازجمله گروه متیل، آتیه‌فولاد و شرکت سرمایه‌گذاری توکا‌فولاد نیز می‌توانند با استفاده از ظرفیت دانشی مذکور گام‌های تازه‌ای بردارند. به خاطر داشته باشیم شرکت‌های بزرگی نظیر پوسکو کره جنوبی هم همین راه را رفته‌اند و اکنون بعد از سال‌ها تولید فولاد می‌تواند واحدهای فولادی را خودشان طراحی و اجرا کنند. ما مطمئن هستیم این مهم برای فولاد مبارکه هم امکان‌پذیر است.

مهندس عظیمیان از وجود متخصصین حاضر در دانشگاه‌ها، شهرک‌های علمی و تحقیقاتی، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های کشور به‌عنوان ظرفیت‌هایی ناب برای رشد و بالندگی صنعت کشور یاد کرد.

وی ورود فولاد مبارکه به حوزه‌های مشارکت در حل بحران آب استان، توسعه ورزش و مسئولیت‌های اجتماعی را نشانه‌هایی از بلوغ شرکت دانست.

مدیرعامل فولاد مبارکه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت مشارکت شرکت‌های زیر مجموعه در اجرای توسعه‌خاطرنشان کرد: اساسا برای شرکت‌هایی نظیر فولاد مبارکه توسعه مانند خون در رگ و عامل زنده‌بودن یک مجموعه است. توسعه‌های پیش رو در شرکت فولاد مبارکه، افزایش ظرفیت فولاد هرمزگان، تکمیل فولادسازی سفیددشت و توسعه سنگان نمونه‌هایی بارز از این فرایند هستند که انتظار می‌رود شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه در این بازارهای بزرگ مشارکت داشته باشند.

وی گروه فولاد مبارکه را مجموعه‌ای زنده و پویاست دانست و تصریح کرد: همچنان که دیدیم تحریم‌ها نتوانست خللی در روند تولید و سوددهی این شرکت وارد آورد. ازاین‌رو شرکت‌های متیل، آتیه‌فولاد و توکا باید در راهبردها و اقدامات اجرایی هماهنگی تنگاتنگی باهم داشته باشند و نباید دچار رقابت منفی و موازی کاری شد.

وی خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته تلاش‌های زیادی به عمل آمد تا استارتاپ‌ها وارد فولاد مبارکه شوند و اگر در ادامه استارتاپ‌ها به متیل هم راه یابند کار بسیار خوب و ارزشمندی است.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت:فعالیت اقتصادی و خلق ارزش در جامعه ایجاد نشاط و امید به همراه دارد و این درست همان چیزی است که از فولاد مبارکه و زیرمجموعه آن انتظار می‌رود. به خاطر داشته باشیم فولاد مبارکه حاصل جسارتی است که سازندگان آن در دوران جنگ به خرج داده‌اند و اکنون باید این مجموعه بیش‌ازپیش پاسخ آن جسارت و اعتماد را بدهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه