English

غرفه ذوب آهن اصفهان، نمود همدلی و تبادل اندیشه ها در راستای پیشرفت

یازدهمین نمایشگاه متالورژی ، فولاد ، ریخته گری ماشین آلات و صنایع وابسته از تاریخ یازدهم لغایت سیزدهم شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار شد.

غرفه ذوب آهن اصفهان، نمود همدلی و تبادل اندیشه ها در راستای پیشرفت

به گزارش خبرگزاری موج، یازدهمین نمایشگاه متالورژی ، فولاد ، ریخته گری ماشین آلات و صنایع وابسته از تاریخ یازدهم لغایت سیزدهم شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار شد.

در حاشیه برگزاری این نمایشگاه با تنی چند از مسئولین و همکاران ذوب آهنی گفتگو نمودیم که در ادامه می خوانید :  

مهندس محمدرضا فرقدانی مدیرعامل اسبق ذوب آهن گفت : ذوب آهن اصفهان به عنوان نخستین تولید کننده فولاد در کشور نقش موثری در صنعتی شدن ایران ایفا نمود.

وی ادامه داد : متاسفانه بر اساس واگذاری های نادرست،معادنی که مدیریت آنها در اختیار ذوب آهن بود از این مجموعه جدا شدند و هم اکنون این شرکت عظیم نمی تواند با ظرفیت کامل تولید داشته باشد لذا نیاز است مسئولین ذیربط در این زمینه تصمیم گیری موثر داشته باشند.

مهندس فرقدانی با اشاره به اینکه عمده صنایع فولادی ایران توسط ذوب آهن اصفهان ساخته شدند و به بهره برداری رسیدند تصریح کرد : این شرکت مادر صنعتی با تولیدات متنوع از جمله ریل،انواع مقاطع ساختمانی،تسمه تیر ورق و ... و همچنین اشتغالزایی چشمگیر به واقع حیف است که از داشتن معادن به ویژه در شرایط جنگ اقتصادی کنونی محروم باشد.

مهندس سیروس موتمن مدیر اسبق بخش کوره بلند گفت :نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته غنی تر بود،قطعات و تجهیزاتی که در غرفه ذوب آهن ارائه شده بود، غرفه این شرکت مادر صنعتی را به محلی برای تعامل و تبادل اندیشه ها تبدیل نموده بود.  

وی افزود:خوشبختانه ذوب آهن اصفهان با همت و تلاش شبانه روزی کارکنان در بخش های مختلف امسال در آستانه افزایش ظرفیت تولید قرار دارد. رکورد های بسیار خوبی را در سال جاری شاهد بودیم که انشاا... تا پایان سال به تعداد آنها افزوده می شود.

مهندس موتمن تصریح کرد : پروژه PCI و ساخت درب های فلکسیبل باتری شماره سه کک سازی نیز با تلاش و کوشش کارکنان در شرایط سخت تحریم پیشرفت بسیار خوبی داشته است و دستاوردی ارزشمندی برای امروزیان و نسل آینده به شمار می رود.

وی تصریح کرد : بنیان ذوب آهن اصفهان بر اساس معادن گذاشته شد، واقعاً به عنوان یک ذوب آهنی تاسف می خورم چرا بر اساس واگذاری های نادرست معادن از این شرکت جدا شدند و هم اکنون خط تولید به دلیل نداشتن مواد اولیه به ویژه سنگ آهن نمی تواند ظرفیت کامل داشته است. خام فروشی سنگ آهن به دلیل سودی که صادرات آن دارد توجیه پذیر نیست و نیاز است مراجع ذیربط تصمیم گیری سریع و پایدار در این زمینه داشته باشند.

محمد رییسی شاغل در دفتر فنی مدیریت راه آهن و ترابری گفت :در این نمایشگاه قطعات و تجهیزاتی مانند سوپاپ دمنده و مکنده کمپرسور لکوموتیو آلمانی،شافت توربو شارژلکوموتیو،یاتاقان ثابت و متحرک،سرسیلندر لکوموتیو و ... از سوی این مدیریت ارائه شد و در این خصوص به سوالات بازدیدکنندگان پاسخ داده شد.

وی افزود : ذوب آهن اصفهان مهد صنعت فولاد کشور است،خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از این نمایشگاه در شهر اصفهان بعمل آمد.صنعتگران ماهر کشور در ذوب اصفهان پرورش یافتند و سایر صنایع فولادی کشور را طراحی نمودند و بهره برداری رساند.افتخار داشتیم تنی چند از این عزیزان را در غرفه ذوب آهن از نزدیک ببینیم.   رییسی تصریح کرد : همدلی و صمیمیت خاصی در غرفه ذوب آهن و در بین همکاران حاکم بود و این مهم سبب شد، فضای بسیار خوبی برای تبادل دیدگاهها و ایده ها در بین بازدیدکنندگان ایجاد شود.

محمدرضا کریمی کارشناس کنترل کیفیت نورد (مسئول بخش2 کنترل کیفیت نورد) گفت :همان طور که پیش بینی می شد استقبال از نمایشگاه متالکس اصفهان در حد انتظار و حضور شرکت های بینالمللی باعث رونق نمایشگاه شد.

وی افزود : در این راستا از محصولات ذوب آهن اصفهان هیات هایی از کشورهای ازبکستان، عراق، افغانستان و گرجستان دیدن کردند و خواستار خرید محصولات ذوب آهن به ویژه ریل  شدند. همچنین تولیدکنندگان و طراحان سازه های فولادی تیر ورق پس از بازدید از محصولات تیرآهن های بال پهن و تسمه ضمن اشاره به کیفیت بالای محصولات ذوب آهن، خواهان تسهیل روند خرید از محصولات ذوب آهن اصفهان شدند.

محمدرضا کریمی تصریح کرد : ایجاد نمایندگی در سطح استان های مختلف کشور و حتی کشورهای همسایه دسترسی مشتریان به محصولات ذوب آهن را تسهیل می نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه